Künye   |  Bize Ulaşın   |  Giriş Sayfam Yap   |  Sık Kullanılanlara Ekle

Anadolu Grubu'ndan açıklama!

Anadolu Grubu'ndan açıklama!

Termik Santral konusunda taraflı yayın yaptığımızı savunan Tuğban İzzet Aksoy, gazetemize açıklama gönderdi. Aynen yayınlıyoruz...

19 Ağustos 2010 00:31
font boyutu küçülsün büyüsün


 Gerze Enerji Santrali konusunda GerzeHaber’in tek taraflı yayın yaptığını savunan Anadolu Grubu Enerji Koordinatörü Tuğban İzzet Aksoy,  gazetemize açıklama gönderdi.
Tuğban İzzet Aksoy, açıklamasında gerek termik santral, gerekse projenin sahibi Anadolu Grubu hakkında çeşitli noktalara temas etti.

 
Aksoy’un açıklamalarını sorumlu yayıncılık gereği virgülüne bile dokunmadan tüm fotoğraflarıyla aynen yayınlıyoruz.

Yorum sizlerin..  

 

İŞTE GÖNDERİLEN AÇIKLAMA

13.07.2010

 Sayın Gerze Haber Editörü,

 Anadolu Grubu Enerji Sektörü Koordinatörü olarak Grubumuzun enerji alanındaki tüm proje ve yatırımlarından sorumluyum. Bölgenize geldiğimiz ilk günden itibaren taraflı yayınlar yaptığınızı izliyor ve bu açıklamamı, yayınlamanızı beklemeksizin, sadece sizi projemiz hakkında bilgilendirmek amacıyla gönderiyorum.


Sizlere Anadolu Grubu hakkında kısa bir bilgi verdikten sonra projemizi anlatıp, kurulması planlanan enerji santralinin bölgeye etkileri ve kazandıracakları konusunda paylaşımda bulunmak isterim.


18 ülkede 28 Bin kişi çalıştırıyoruz

Anadolu Grubu’nun temelleri 1950'li yılların başlarında Yazıcı ve Özilhan ailelerince atılmış olup, içecek, gıda, otomotiv, finans, kırtasiye, bilişim ve elektronik sektörlerinde sayısız marka ile faaliyet göstermektedir. Özellikle içecek alanındaki faaliyetler uluslararası alanda yaygınlaşmıştır. Ayrıca 1979 yılında kurulmuş olan Anadolu Eğitim ve Sosyal Yardım Vakfı ile sosyal sorumluluk alanında çalışmalar sürdürülmektedir. Vakıf aracılığı ile eğitim ve sağlık alanında 43 kalıcı eser Türkiye’ye kazandırılmış ve on binden fazla öğrenciye karşılıksız burs verilerek geleceklerine önemli katkılarda bulunulmuştur.

Anadolu Grubu geniş bir aile olarak 18 ülkede ve yaklaşık 28.000 kişi ile çalışmalarını sürdürmektedir.

Anadolu Grubu, globalleşme süreci içinde dışa açılma, çok uluslu şirketlerle işbirliği yapma ve ortaklık kurma yolundaki stratejisini başarıyla yürütmektedir. Bu doğrultuda büyüme alanı olarak enerji sektörü belirlenmiştir. Grubumuzun enerji sektöründe Gerze dışında Gürcistan ve Giresun’da ortaklarıyla birlikte iki ayrı projesi; ayrıca Ege’de de çeşitli bölgelerde rüzgar enerjisi projelerimiz mevcuttur.

Gerze'ye 1.7 Milyar Dolar yatıracağız

Gerze’de kurulması planlanan enerji santralinin kurulu gücü 1.200 MW olup, 600 MW’lık 2 üniteden oluşmaktadır. Bu büyüklükteki bir termik santral Türkiye’nin bugünkü toplam elektrik ihtiyacının %4’ünü karşılayabilecek kapasitededir. Yatırım maliyeti ise yaklaşık olarak 1,7 milyar ABD Doları’dır.

Santral sahası seçimi yapılırken temel seçim kriterleri baz alınarak çeşitli arazi ve bölgeler değerlendirmeye alınmıştır. Öncelikle ön bir çalışma ve saha ziyareti yapılmış, bilgi toplanmış, ardından olası arazilerin uygunluğunun ön değerlendirilmesi yapılarak yer seçimine karar verilmiştir. Yer seçimindeki temel kriterlerimizi şu şekilde sıralayabiliriz; bölgenin coğrafyasının kömür teminine uygunluğu, ağır parçaların deniz yoluyla taşınabilirliği, bölge insanının bilgi ve kültür düzeyinin yüksekliği, bölge hava koşullarının uygunluğu, denize kıyısının bulunması ve bölgenin jeolojik yapısının elverişliliği.

Rüzgar santrali verimli değil  

Elektrik enerjisi ihtiyacı, temelde üç farklı şekilde karşılanabilir, bunlar; termik, hidrolik ve yenilenebilir enerjidir. Bir ülkenin elektrik enerjisi ihtiyacının karşılanması için düşünülecek ilk alternatif ise termik santrallerdir. Termik santral yerine rüzgar santralinin kurulması yönündeki söylemler, konuya tam olarak vakıf olmayan kişileri olumsuz yönde düşünmeye, bilerek ve isteyerek yönlendiren bilinçli yaklaşımlardır. Termik santraller gün içinde sürekli aynı gücü sağlayıp, bir yıldaki 8.760 saatin içinde, toplam 7.500-8.500 saat arasında elektrik üretimi yapabilirken,  rüzgar santralleri ise bir yılda ancak 2.500-3.000 saat çalışabilir.

Rüzgar stabil bir kaynak olmadığından, iletim hatlarına  dalgalı gerilimlerde enerji sağlamaktadır. Bu nedenle enerji güvenilirliği açısından ülkenin kurulu gücünün ancak %5’i rüzgar kaynağı ile sağlanabilir, bu da Türkiye için 2.000-3.000 MW gücüne denk gelmektedir. Kesintisiz enerji arzının, rüzgar santrallerinin çalışamadığı süre boyunca, termik santraller ile desteklenmesi gerekmektedir. Ancak buradan Anadolu Grubu’nun rüzgar enerjisine karşı bir duruşu olduğu anlaşılmamalıdır. Grup olarak Ege bölgesinde, beş ayrı bölgede rüzgar santralleri kurmak için de başvurularımız mevcuttur.

Üretilen enerji Türkiye'de kullanılacak 

Tüm bu anlatılanlarla birlikte TEİAŞ tarafından 2009-2018 dönemi için hazırlanan kapasite projeksiyonuna göre, Türkiye’de elektrik enerjisi talebinde yılda yaklaşık %7,5 artış (düşük senaryoda %6,7) öngörülmekte ve talebin önümüzdeki 10 yılda yaklaşık %70 artması beklenmektedir. Talep artışının karşılanabilmesi için her yıl yaklaşık 3.000 MW gücün devreye girmesi gerekli görülmektedir. Bu şartlar yerine getirilmez ise 2014 yılında elektrik enerjisi açığı olması kaçınılmazdır. Dolayısıyla ülkemizin elektrik enerjisi arz fazlası olduğu yönündeki söylemler yersizdir, ayrıca santralin Avrupa enerji ihtiyacı ile hiçbir bağlantı bulunmamaktadır. Üretilecek elektrik enerjisi yurdumuz genelinde enerji ihtiyacını karşılamak için kullanılacaktır.

 

Gerze'de farklı bir teknoloji kullanacağız

Kurulması planlanan santral, emsal teşkil etmeyen eski teknolojiye sahip bir takım santraller ile kıyaslanmaktadır. Halbuki Gerze Enerji Santrali, dünyadaki en son teknoloji ürünü olup, ülkemizde yeni uygulanmaya başlanmış olan “süperkritik buhar teknolojisi” ile çalışacak ve böylece çevreye uyum açısından AB standartlarının öngördüğü minimum emisyon değerlerinin de altında faaliyet gösterecektir. Santral, süperkritik buhar teknolojisi ile günümüz santrallerinden daha yüksek sıcaklık ve basınçta çalışma imkanına sahip olup % 35 daha yüksek verimle çalışacaktır. Bu santralın % 35 daha az kömür tüketmesi ve dolayısıyla emisyon değerlerinin % 35 daha az olacağı anlamına gelmektedir. Buna ek olarak, santral yüksek kalorili, düşük kül ve kükürt içerikli ithal kömürle çalışacağından yerli kömürle çalışan santrallere kıyasla; daha az kömür kullanımı ve dolayısıyla daha düşük emisyon değerleri sağlayacaktır. Bu bağlamda, kurulacak olan santral ile eski teknolojiye sahip diğer santrallerin kıyaslanması söz konusu bile değildir.

Asit yağmayacak, oksijen oranı değişmeyecek 

Santral ileri baca gazı arıtma teknolojilerine sahip olduğu için, tesisin baca gazı emisyonu ulusal ve uluslararası standart değerleri sağlayacak,  ortam hava kalitesinde kalıcı bir olumsuz etki bırakmayacağı için de sanıldığı gibi asit yağmuruna yol açmayacaktır. Ayrıca, AB standartlarına göre arıtılacak olan baca gazının, yörenin hava kalitesindeki oksijen oranını değiştirmesi söz konusu bile değildir.

 

Gerze Meydanı'na kontrol ekranı koyacağız 

Santral emisyon değerlerinin çevresel izlenmesi, inşaat döneminde olduğu gibi işletme döneminde de kesintisiz olarak devam edecektir. Santralin 4 yıllık inşaat ve 45 yıllık işletme aşamasında çevresel değerler, Çevre ve Orman Bakanlığı ve Sinop İl Çevre ve Orman Müdürlüğü’nce sürekli takip edilecek, ayrıca Gerze Taksim Meydanı’nda Gerze Hacıkadı Horozu heykelinin hemen yanındaki ışıklı bir ekranda tüm halka anlık olarak duyurulacaktır.

Tesisin baca gazı emisyonu azot oksit giderimi, kükürt dioksit giderimi ve toz diye tabir edilen partikül madde giderimi amacıyla inşa edilip çalıştırılacak ünitelerden geçerek ulusal ve uluslararası standart değerleri sağlayacak şekilde arıtılarak havaya bacalardan salınacaktır. Dolayısıyla ortam hava kalitesinde kalıcı bir olumsuz etki söz konusu değildir. Salınımı gerçekleşen gazlar sanıldığı gibi asit yağmuruna yol açmayacaktır. Asit yağmurları kimyasal tepkime olarak değil; su buharı, sis, dolu gibi zerreciklerin üzerinde kükürt oksitlerin veya azot oksitlerin absorbe edilerek meteorolojik faktörlere göre uzun menzilli yani ülkeler veya kıtalar arası taşınması suretiyle oluşurlar. İleri baca gazı arıtım teknolojileri sayesinde günümüzde bu tür olumsuz etkiler beklenmemektedir. Santralde bu kapsamda ileri baca gazı arıtım tesislerine sahip olacağından söz konusu eleştirinin haklılığı bulunmamaktadır.

Deniz suyu sıcaklığı yasal değerlerde olacak 

Santralde kullanılacak deniz suyu,  soğutma amacıyla kullanıldıktan sonra, püskürtücüler vasıtası ile yüksek hızda, çok noktadan ve hiç bir katkı maddesi olmadan denize geri verileceğinden, deniz suyunda ani bir ısınma söz konusu olmayacaktır. Deşarj sistemi, oluşacak sıcaklık farkının yasal değerlere uygunluğunu sağlayacak şekilde tasarlanacaktır. Bölgedeki kıyı balıkçılığı için önemli alanlar Sinop İl Tarım Müdürlüğü’nden istenmiş olup, bu bilgiler Çevresel  Etki Değerlendirme (ÇED) çalışmalarında dikkate alınacaktır.

Kaliteli kömür kullanılacak, külü sattık bile 

Santralde kullanılacak olan ana yakıt, ülkemizde çıkarılan en yüksek kaliteli kömür ve linyitten de daha kaliteli bir kömür olacaktır. Çevre ve Orman Bakanlığı, ithal kömür alımını standardize etmiştir ve kullanılması düşünülen kömür bu standartların da üzerinde olacaktır.

Dünya’da bu kömürü alabileceğimiz yaklaşık on iki ülke bulunmaktadır. Kömürü Rusya’dan alma zorunluluğumuz yoktur, Rusya sadece bu on iki muhtemel ülke arasında yer almaktadır. Çevresel standartları sağlayan en iyi kömürü santralde kullanacağız, bu bizim taahhüdümüzdür.

Kömürün yanması ile birlikte oluşan kül, kıymetli bir maddedir. Almanya’da kaliteli kül borsası bulunmakta olup, kül kömürün üçte biri fiyatına satılmaktadır. Santralde oluşacak külün satılması için Türkiye’de yerleşik bir çimento fabrikası ile şimdiden uzun dönemli anlaşma imzalanmıştır. İlgili çimento firması, oluşacak külün çok büyük bir bölümünü talep etmektedir.

Verdiğimiz tüm bilgiler doğrudur  

Türkiye’de enerji sektöründe bir ilk olarak santral projemiz kapsamında halkla ilişkilere büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda Ekim 2009’da faaliyetlerine başlayan Bilgi Paylaşım Merkezi tüm Gerzelilere bilgi vermek üzere çalışmalarına devam etmektedir. Merkezimizde üç Gerzeli personel istihdam edilmekte ve ofis yönetimi Gerzeli Makine Yüksek Mühendisi Sn. Zafer Gençsoy tarafından yürütülmektedir. Bilgi Paylaşım Merkezi bölge halkına proje hakkında tanıtıcı bilgi vermek ve hedef kitlenin proje hakkındaki olumlu yada olumsuz görüş ve önerilerini alabilmek amacıyla faaliyete alınmıştır. Merkezimiz, bölge halkının projeye dair çeşitli kaynaklardan hatalı yada eksik bilgilendirilmeleri yerine, proje sahibi ve uzmanları tarafından ilk elden bilgilendirilmelerine imkan tanımaktadır. Burada sunulan tüm bilgiler Anadolu Grubu yetkilileri ve uzmanları tarafından kontrol edilerek hazırlandığından gerçek ve doğru bilgilerdir.

İnşaatta 2.500, faaliyette iken 500 kişi çalışacak 

Santralin 4 yıllık inşaat aşamasında 2.500 kişiye kadar personel çalışacak ve üretime geçildikten sonra ise santralde; 300 kişi teknik ekipte ve 200 kişi şirkete hizmet verecek (bakım, temizlik, güvenlik, vs.) diğer firmaların çalışanları olmak üzere minimum 500 kişi çalışacaktır. Santralin her döneminde mümkün olduğunca bölgeden kişiler istihdam edilmeye çalışılacaktır. Mevcut durumda yeterli yetkinliğe sahip kişilerin yetiştirilmesi için kaynakçı eğitimi projesi üzerinde çalışılmaktadır. Bu proje kapsamında Gerze’de bulunan meslek lisesinin kaynak bölümü ile görüşmeler devam etmekte olup, kaynak eğitiminin yanı sıra elektrik eğitimi üzerine de projeler düşünülmektedir.

Gerze'ye hizmetlerimiz olacak, turizm yatırımı düşünüyoruz  

Halkın temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere Gerze Belediye’sinin altyapı hizmetlerini desteklemeye hazırız. Bu konuda ilgili tarafların istekli olması durumunda, harekete geçmeye hazırız. Sinop ve Gerze bölgesi için turizm imkanlarını da araştırmaktayız. Bu konuda ise Grubumuzun turizm yatırımlarından sorumlu kişisi ilgili taraflarla ön görüşmeleri gerçekleştirmiştir. Santral ile birlikte bu yatırımlar da hız kazanmasını planlıyoruz.

60 yıllık geçmişimiz leke kabul etmez 

Anadolu Grubu olarak bölge halkı ile birlikte hareket etmek her zaman birinci önceliğimiz olacaktır. Çevreye duyarlı, AB standartlarında yapılacak ve işletilecek olan santral bölgeye her daim değer katacaktır. Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Tuncay Özilhan’ın da belirttiği gibi bir kişi dahi bu yatırımdan zarar görecekse bizler bu yatırımdan hemen vazgeçeceğimizin taahhüdünü vermiş bulunuyoruz. Ancak burada bir kişi dahi istemezse değil, zarar görecekse bu yatırımdan vazgeçeceğimiz konusuna dikkatinizi çekmek isterim. Biz, 60 yıllık geçmişimize kara bir leke sürmeyi asla düşünemeyiz. Ben, hem aileden birisi olarak, hem de grup çalışanı olarak böyle bir lekeyi kabul edemem. Termik santral yapımı hassasiyet arz eden çok önemli bir konudur ve Anadolu Grubu da bu sorumluluğu taşıyabilecek sayılı kuruluşlardandır.

Umarım samimiyetim konusunda aklınızda herhangi bir soru işareti bırakmadan konuyu anlatabilmişimdir. Her türlü ek bilgiyi bana ve ekibime her zaman sorabilirsiniz.

Tekrar saygılarımı sunar bu vesile ile işlerinizde başarılarınızın devamını dilerim.

Tuğban İzzet Aksoy
Anadolu Grubu
Enerji Sektörü Koordinatörü








Bu haber 2,723 defa okundu.

yorumlayorum ekle


Yorumlar (76)
  • EFENIN TORUNU / 9 Ağustos 2010 18:12

    Ayni hikaye

    sentral kurulacak ne derseniz deyin,ne yaparsaniz yapin.o kadar karsiysaniz bir cözüm sadece yapildiginda orayi yikmak,yani kaba kuvvet.bende karsiyim,ama tanidigim kadar türk milleti veya gerzeliler seneler sonra orada calismaya can atacaklar ve gerzeliler oranin ekmegini yiyecek.insaallah bir patlak vermez korkunc kazalardan saklasin allah hepimizi.demekki halkin istegine karsi yapilacaksa,bütün sinop bölgesinin ceyran masraflarini kaldirsinlar nasil olsa kendimizin diye görebiliriz,ve diger yatirimlarimizi onlar karsilasinlar,okul yol sahil tamirleri ve yenilenmelerini karsilasinlar ve büyük bir rakamda gerze belediyesine vergilerini ödesinler,ki gerze tam ayaklansin.madem öyle sartlarimizi karsilasinlar.yoksa herseyi baslarina YIKARIM.yola cikip slogan atmakla imza toplamayla ankaraya yürümeyle degil,baska yöntemlerde var,ben GERZELÜYÜM,bilsinler.
  • Ankara Turkiye / 2 Ağustos 2010 17:51

    CED raporu?? nerde

    Dgerli Arkadaslarim, Eger saydam bir calisma yapacaksak, CED raporunu once gorelim, okuyalim, degerlendirelim, yatirimcinin internet sayfasi net degil,yatirimci herkesten sakladigi CED raporunu pdf yapsin koysun, okuyalim gorelim Selamlar saygilar
  • Mmt_ Gul_57 / 2 Ağustos 2010 16:41

    Anadolu grubunun santrali için baya bi araştırma yaptım. Özellikle yurtdışındaki benzer örnekler santralin tanıtım sitesinde verilmiş. Eğer buradakide öyle olursa bi zararı olmaz. Neredeyse santralin dibinde evler şehirler var. Hiç olmasaa Gerzye yerel olarak bir katkı sunar kanaatindeyim. Bunlar benim kendi görüşüm. İyi günler
  • Misafir Oyuncu / 2 Ağustos 2010 16:16

    Hayırda Hayır var...!

    Sayın DR. bak internet kullanımımı bir hafta durdurdum, ortalık sana kaldı. Aklın ürettiği iyilikleri elbette insan için kullanmalıyız, bilgisayar, internet ve TV birer eğitim aracı olarak kullanılmasına niye karşı çıkayım. Ama özellikle TV, Paranın ve gücün sesi, bu nedenle tartışılır... Termik Santral'lin artıları ve eksilerini karşılaştırdığınızda benim ve bilimin gözümde çevresel ve sağlık faktörleri açısından eksileri çok daha ağır basmaktadır. Ben bu nedenle karşıyım. Başka bir açıdan örneğin kar-zarar hesabı açısından bakıldığında oldukça iştah kabartıcı olabilir. Rusyanın ucuz kömürünü alıp deniz yoluyla Gerzeye getirecekler, günde bilmemkaç ton kömür yakılarak, eletrik üretilecek, kar Gruba gidecek. İs, kurum, dumanı bize. Adam daha kömür alacağımız yer belli değil, başka yerdende alırız diyor, ama külünü satmış mış bile. Herşey ince ince planlanmıştır, yoksa yatırır mı parayı buraya. Peki tüm bunlar Ne pahasına yapılacak, bizim sağlığımız ve geleceğimiz pahasına, bu ihmal edilebilir mi? Yatırımcılar için bu sorunun cevabı evet ihmal edilebilir. Gerzeli nefes alamasın, grup açısından hiç de önemli değil. Ama Gerzede yaşayan biri olarak benim açımdan hayati önem taşıyor. Nükleer Santral bile daha iyi, hiç olmassa risk bir kere gerçekleşir, gerçekleşirse toptan siliniriz, ama Termikte her gün ölüm var. Bu zihniyet Hidroelektrik santralleri bile ölüme dönüştürdü. Derelerin, akarsuların hayatı söndü. Hiç bir Karadeniz köyü HES istemiyor artık. Diyorsunuz ki termik santralde tüm önlemler alınacak(!) İlk yazımda yazdığım gibi PÖH...
    Sayın DR. Son önerine gelince Yüce Allah'ı bu işe karıştırMAMAYA benim gücüm yetmez, Yüce Allah beni yarttığı gün, bu işe karışmış oldu. Bunu anlayabilir misin? TERMİK SANTRALE HAYIR.
  • ERGİN ÖZTÜRK / 31 Temmuz 2010 16:22

    ÇARŞI TERMİK SANTRALLEREDE KARŞI

    SİZ termik santralı gidinde havuzlu köşklerınızn bahcesine yapın ordan köşkün elektriğini karsılarsınız
  • GES. / 25 Temmuz 2010 15:20

    GES.Gerze enerjı santralı

    TUFAN BEYIN SOZLERININ HEPSINI INANIY0R KENDISINE GUVENIYORUM.SOYLEDIKLERI GERCEKLERDEN IBARET GERZE VE YAYKILIN BASINA TALIH KUSU KONDU BUNU DEGERLENDIRMELIYIZ TERMIGI ISTEMEYENLER ZAMANINDA BETAYIDA ISTEMEDILER CEVRE ICIN GEREKLI ONLEM ALINDIGINDA BETAYA NUR KIMYAYA TERMIGE NUKLERE EVET .TUFAN BEYDEN GERZE ICIN KUCUK JESTLER BEKLIYORUZ.ORNEK OZEL BIR HASTANE BEN ELIMDEN GELENI YAPMAYA HAZIRIM.BETA GERZE ICIN BIR CIVI BILE CAKMADI TESVIK VAR DIYE BURADA .YOKSA RUSYA GURCISTANI VURMASAYDI 2008DE GURCISTANA TASINACAKTI YERI BILE ALDILARDI BETADAKI HERKEZ BILIYOR.BARBOROS MOTORADA TESEKKURLER SPORCULARIMIZA GECTIGIMIZ GUNLERDE SPONSOR OLDUGU ICIN .
  • dr. / 24 Temmuz 2010 19:47

    misafir kardeşe

    üç cümleyle anlatmaya çalıştığım sesin bilgilerinin bu ikienerji üretilmesin diyosan artık bilgisayar internet yada tv kullanmayı aclanıumını acilen durduracaksin ki samimiyetine inanalım. bu iki.
    güzel cahill,iğini kabul ediyosun, bir nasihat daha Yüce Tanrıyı ve dini bu işlere çok karıştırma çünkü bu işler kul ile Yaradanı arasındadır. bu da üç.

    kal sağlıcakla.
  • varol altun / 24 Temmuz 2010 00:40

    hadi görelim

    bu zengin holding gerzeyi bu kadar düşünüyorsa marka olan ürünlerinin bir tanesini n. fabrikasını gerzeye açsında işsizlik kakksın görelim. saygılar.
  • Misafir Oyuncu / 23 Temmuz 2010 12:56

    Sayın Dr

    Sayın Dr. anladığım kadarıyla size bunlar da saçma gelecek ama, bu dünyada hepimiz misafir değil miyiz? Birgün yüce allaha kavuşacağız ve bu dünyada yaptıklarımızın hesabını vereceğiz. Yüce Allah hesap sorduğunda ben nasıl açıklarım, bizim için yarattığın pırılpırıl havayı suyu, toprağı nimetleri, dünya çıkarları uğruna katran karasına, kömür külüne boyadığımızı. Birileri para kazanacak diye Kullarının zehir solumasına göz yumduğumun hesabını nasıl veririm. İnsan olmanın sorumluluğuyla ve bu dünyada sadece misafir olduğumuzun bilinciyle ben bu işe dur demek üzere fikirlerimi açıkladım. Sonra hepimiz bir oyuncu değil miyiz aslında, belli takımların oyuncusu. Ben takımımı görüşlerimle açıklıyorum ancak senin neyi savunduğunu üç cümlenle anlamadım. Taş kömürü yakarlarsa kafamı bacaya sokarım mı diyorsun??? o zaman yolun açık olsun sayın DR. Birtek sözüne katılıyorum, haklısın cahilim. Daha öğrenmem gereken çook şey var umarım allah hepimize ve sizede nasip eder de insan olmanın yüceliğini bir gün öğreniriz... Sonuç olarak TERMİK SANTRALE HAYIR...!
  • dr. / 23 Temmuz 2010 00:11

    misafirmisin oyuncumusun?

    solediğin hersey sacma. adamın makam odasında hepimizin onların bunların sadece chp lilerin değil ATAMIZIN resmi var ona da laf etmişin ya izlediğin politika belli. daha baska bir soze gerek yok.
    çamur at izi kalsın.
    adamlar linyit yakacak demişsin o da küllüm yalan. yakıt taş kömürü olacaktır bilimsel olarakta aralarında kilo kalori hesabına göre kalitesinde beş kat fark vardır.
    vs. vds. yalan yanlış cahil cühela sallanmışın oyuncuuu.
  • gerzeli09 / 22 Temmuz 2010 16:01

    TERMİĞE HAYIR.YENİLEBİLİR ENERJİYE EVET.ÜRETİME EVET TÜKETİME HAYIR.BİZİM İSTEDİĞİMİZ BUDUR.
  • Misafir Oyuncu / 22 Temmuz 2010 12:49

    Sayın Mustafa Yorulmaz

    Bir yanlışı savunmak için başka yanlışlar referans olarak verilebilir mi? Daha anlatmak istediğinizi net ifade edemezken Anadolu Grubunun sizi mi zengin edeceğinizi düşünüyorsunuz. Rantı size yedirirler mi? En fazla sofradan dökülen kırıntılara talip olabilirsiniz ki ben sırf bir insan olduğunuz için size bunu yakıştıramam. Saydığınız sorunlar evrensel insanlık sorunlarıdır, azınlıkta olsa bir grup insan önemli bedellerle bu sorunların çözülmesi için uğraş vermektedirler. Ama sizin gibi düşünenler bilmeden veya bilerek her seferinde bu mücadeleye zarar vermektedirler. Ucuz ve populist siyasetten bahsetmişsiniz, yukarıdaki fotoğraflara bir bakın, bölge halkını iyi analiz etmiş Anadolu Gurubu, alakaları olmamasına rağmen Musatafa Kemal Atatürk'ü kullanmaktan çekinmemişler. Uyanık olmak zorundayız, ağıza çalınan bir parmak bal ile sağlığımız sıhatimiz geleceğimiz çalınmak isteniyor. Ben çocuklarımın zehirli hava sorumasını istemiyorum, Gerze bu güne kadar aç kalmadı, ölmedi, bundan sonrada ölmeyecektir. Gerze, Gerzeliye yaraşır akıllı politikalarla daha da ilerleyecektir. İnsanca yaşamın anahtarını yönetici olarak belirlediğimiz kişilerden talep etmeliyiz, yoksa başka kaynaklara dilenmemeliyiz, bu insan onurunun gereğidir. Saygılarımla.
  • mustafa yorulmaz / 22 Temmuz 2010 10:19

    partıyı kullanma vede popilist sıyaset yapma

    yorumları okuyorum cok degışik konular anlatılıyor.cevre denılıyo denız denılıyo kul tarım arazılerı randımansız hale gelecek, denılıyor. sımdı bunlar ıyı araştırılmalı proje ıyı okunmalı ama burda bır proje muduru var. gerzelı zafer gencsoy babası CHP ,nın gerzenın duayenlerın dendı veben cok ıyı bılıyorum kendısı okadar da ıyı partılı ya tuğban ızzet yanı anadolu grubu enerjı bolumunun basındakıne soracagınıza zafer gencsoya sordunuz mu sıze soruyorum bızım gerzeli partılı kardeşlere bızler gerzeli olarak oturup konuşalım. sonrada partıyı kullanıp ucuz sıyaset yapmatın partının tuzugundemı yazıyo ben cogundan daha eskı partılıyım. gormedım.gerze guzel ama yol sahılı ıdemlı cayva nın yarısı gıdıyo dereyerının yarısı gıdıyo gerzede sahıl kalmıyo sonrada turızım dıyoruz.ne var gerzede tarıhı yerlerımız sarı lev hamızmı var yok plaj larımız mı var oda yoksahılde cay satmakla turızım olmaz.onun ıcın ıyı dusunelım evet burda bır beta fabrıkası var ı epey işcı calısıyo soruyormusunuz işlerınden maaşlarından sendıkası varmı ozluk hakları varmı yıllarca ********ne zaman bu kadar cevrecı oldu bız unutmadık boyahanedkı atıkı denıze dokupte dırek kansorejen maddeyı dere yerınde denıze gırılmıyodu.sınde deterjan fabrıkası geceleyın gecın saat 10 dan sonra dumandan gecılmıyo oradakı cıftcılere sorun fasulye yetısıyomu.onun ıcın benım partılı arkadaşlar popilıst sıyaset yapmasınlar.bunlarda gerzeyı dusunmuyorlarsırf men faat ama benım beledıye başkanı arkadaşım seslenıyorumı ıyı dusun tren kalkıyo duyduklarım bır suru proje var anadolu grubun yapacagı bunlardan gerze gerze halkı mahrum kalmasın.
  • Misafir Oyuncu / 21 Temmuz 2010 18:01

    PÖH...!

    Parasını Anadolu grubunun ödediği bir adam tabiki de projenin Sevgili Gerze halkına satışından sorumlu olacaktır. Bu arkadaşın görevi budur. Yoksa sanıldığı gibi iyi birşey olsa Gerze halkına rüşvet teklif etmezlerdi. Santral için ilk çivi çakıldıktan sonra geri dönüş yoktur. Dünyada anlatıldığı gibi bu kadar Temiz bir termik santral teknolojisi yoktur. Bu gun dünyadaki termik santrallerin faaliyetini tamamen durdursan bile doğadaki tahribatının yok olması biliminsanları tarafından 150 yıl alacağı hesaplanmıştır. Dünyada Termik santrallerin yoğun olarak kullanılmama sebebi, bu santrallerin ekosistemi olumsuz yönde etkilemesidir.Termik santrallerde kalitesiz linyit kömürleri kullanıldıkları için çevre kirliliğine neden olur(Bildiğim kadarıyla Rusların yok size kaliteli kömür satacağız diye bir garantisi ve kaygısı yok).Termik santrallerin bacalarından çıkan kükürt,azot ve karbon oksitleri havada su buharı ile birleşerek asit yağmurlarını oluştururlar.Toprağın ve suların kirlenmesine neden olurlar; atık madde olan küllerin aşırı birikimi toprağın kirlenmesine sebep olur. Uçucu külleri tutmak için bacalarına takılan filtreler büyük ölçüde yetersiz kalır ve atmosferi kirletir, Aşırı çevre sorunlarına neden olduklarından tercih edilmemesi gerekir. Yanma gazları, karbondioksit (Co2), karbonmonoksit (CO), azot oksitler (NOx), uçucu organik bileşikler (VOC), kükürt dioksit (SO2), metan (CH4) v.b. gazlar ile tanesel madde içermektedir. Yakılan kömür, bu kirliliklerin yanısıra kül ve külün içerdiği kadmiyum, civa, kurşun, arsenik v.b. ağır metallerin çevreye yayılarak kirletmesine sebep olmaktadır. Sonuç olarak 4 yıl boyunca amele olarak çalışacak Sevgili Gerzeli kendi mezarını kazan bir idam mahkumu konumunda olacaktır. Sonra ne yediğinde ne içitiğinde ne denizinde ne havasında tat kalmayacaktır. Biz bu halde yaşarken Sayın Koordinatör Ege denizinde teknesiyle mavi tur yaparken bir kadeh margaritasını yudumlayarak ikna edilmesi gereken yeni kasaba ve köyler üzerinde çalışacaktır. Benim köyümün başına geleceğini hiç düşünmezdim. Geleceğe hep umutla bakmak isterken karanlık, çıkarcı devasa kuruluşlar her koldan etrafımızı sarıyor. Fabrika kur, turizm tesisi kur, tarım işletmeleri kur, üretelim satalım, bunu desteklerim ancak topraklarıma bu hançeri saplatmamak için sonuna kadar mücadele edeceğim. Sağlıcakla kal Gerze.
  • emre / 20 Temmuz 2010 19:47

    adam ne güzel konusmasını yapmış
  • nesli / 18 Temmuz 2010 23:53

    güven verdi

    adamın tipide sözleride insana güven veriyor.
    benden onay :)
  • öğrenci / 17 Temmuz 2010 00:05

    ankaralı abiye

    abi sende yalan yanlış bi resimdeki abiye, bi teknoloji bir yer... herşeye yanlış bilgilerle saldırmışın.bırak abi bu işleri zaten bunlar doruysa izin alamazlar. sayet de doğruysa bırak abilerimiz babalarımız işsiz. kimsenin ekmeyiğle oynama hayır etmez be abi...
    saygılarımla...
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 23:26

    Bitti

    Bitti, bundan sonrası Gerze halkının kendisi karar verir, Allah herkese akıl fikir versin, Allah dogru yoldan ayırmasın, Allah'a emanet olun
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 23:09

    Çevre

    İthal kömür yakan bir termik santralin, tarım ve orman arazisinde kurulması doğru değildir. Kömür alma, kömür stoklama, kül stoklama alan, yapı ve işlemleri, baca gazi emisyonları, derin deniz deşarjı uygulamaları çevreyi mutlaka olumsuz yönde etkileyecektir. Çevre olumsuz etkilendiği zaman kesilecek cezalar caydırıcı değildir. Ufak cezalarla santral çalışmaya devam edebilecektir ve engelleme imkanı olamayacaktır.
    -------------------------------------
    Editörün Notu:

    Yorumlarınız için teşekkür ederiz. Ancak anlatmak istediklerinizi parça parça değil de tek seferde ifade ederseniz seviniriz.

    Saygılarla,
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 23:02

    Yeni ek kapasite kaçınılmaz

    Böyle bir yatırım bugunku minimum satınalma garantisi ile 5 yılda, piyasa fiyatlarına gore 2 yılda kendini geri oder, 2 yıl sonra yatırımcı kapasite artirimina gidecek ve ek 1200 MWe termik santral daha yapmak isteyecek, Sugozu yeni ek santralin siparisini verdi bile
  • necati / 16 Temmuz 2010 23:02

    ankaralıya..

    bu söylediğin çevreci bakış açısıyla BETA yı da irdeletelim. iyi oldu aklımıza düşürdün. rengarenk akan dere, atıkların simsiyah yakıldığı çöplük, düşük ücretli geçici adam çalıştırma,, vs vs vs.
    sevgiler
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 22:57

    Kıyı seridi yetmez

    200 metrelik kıyı şeridi, kömür alma ve derin deniz dejarjı için yetmez, en az 1km deniz kiyisi lazim, Sugözü 2km, yani daha fazla istimlak yapmak gerekecek, hepsi orman arazisi
  • beyazderili / 16 Temmuz 2010 22:53

    KIZILDERELİYE

    Kızıldereli bu kafayla devam etmiş sonuç olarak ağacın değilde kızılderelinin soyu tükenmiştir.
  • erol / 16 Temmuz 2010 22:50

    Ankaralı???

    Tuğban Bey Amerikada ihtisasını İŞLETME YÖNETİMİ üzerine yapmış olup memleketimizin birbirinden konularında değerli danışman, profesor, mühendisleri ile konuya ilişkin çalışmaktadır.
  • mühendis / 16 Temmuz 2010 22:44

    angaralıya...

    subkritik super kritikten daha verimsiz ve daha eski bir teknolojidir.sen de bilim bilmeden sallamısın angaralı.
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 21:09

    Tuğban İzzet Aksoy

    Sayın Tuğban İzzet Aksoy , by Amerika'da finansman egitimi gormus, termik santralden ne anlar??? Anlattıgı seyleri kendisi de dogru durust bilmiyor. Gitsin bankacılık yapsin,
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:59

    Tasarim

    Bu kapasitede tabii SuperKritik tasarim olacak, yeni birsey degilki?? Bari sub-kritk yapsaydın,
  • Şerafettin Akgün / 16 Temmuz 2010 20:58

    KIZILDERELİ

    KIZILDERELİ:'Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeğen birsey olduğunu anlayacak' demiş.
    Siz Anadolu Grubu Sözcüsü Tuban Bey: Diyorsunuz ki ; 'ANADOLU GRUBU GLOBALLEŞME süreci içersinde dışa açılma, çok uluslu şirketlerle ortaklık kurma yolundaki stajesini başarıyla yürütmektedir.Bu doğrultudu BÜYÜME ALANI OLARAK ENERJİ SEKTÖRÜ BELİRLENMİŞTİR.' Anlaşıldığına göre siz Anadolu Grubu dünya egemenleri ile iş birliği yaparak onların ülkelerinden atmaya çalıştıkları Çevre ve Canlı düşmanı Sanayileri bu topraklara getirmek ve sadece para kazanmak istiyorsunuz.EY ENPERYALİZMİN YERLİ İŞ BİRLİKÇİLERİ; Onlar yani o para babaları , para içim insanlığı katleden egemenler bu pis yatırımı kendi ülkelerıne yapmasını bilöiyorlarmı? Tabiki bilirler ama o Emperyalistler o kirli sanayileri o topraklarda yapamazlar, çünkü o topraklarda bilinci,örgütlü,direnen halklar vardır.Yapmak isterlerde Halklara rağmen yapamazlar.İşte onun için bizim gibi geri kalmış 3.Dünya Ülkeleri halklarına dayatırlar.Bu zokalarıda bu geri kalmış halklar yutar.Bu yatırımıda nasıl olsa Sinop tükenmiş göç vermiş bir yöre bu iş burada olur deyip burayı seçeyorsunuz.
    Yanılıyorsunuz Tuğban Bey.Burada, size 500 kişiye iş vereceğiz diye kandırmaya çelıştığınız halk bu yalanı yutmaz.Tüm Sinop Halkı olarak sağlıklı toplum yapısıyla sizin bu emperyal destekli saldırılarınıza karşı koyacak güçtedir.Biz tüm Sinoplular; Bu çevre ve canlı düşmanı bu sanayileri İSTEMİYORUZ;tıpkı gelişmiş demokratik ülke halklarının istemediği gibi.Sayın Anodolu Grubu sözcüsü bildirdiğinize ve bildiğimize göre Anadolu Grubu Gıda üzerine ve faaliyetleri var.
    Size gerçek bir ÖNERİ: Bu kirli sanayiler yerine Sinop için gerçek bir yatırıma varmısınız? Hemde hiç krizi ve kargaşası olmayacak bir yatırıma.Siz gelin Sinopumuzun TARIM VE HAYVANCILIĞINA Yatırım yapın.Hem öyle 1.700Milyar dolar değil en fazla 500.000TL gibi küçük bir yatırımla Sinop kırsalındaki 100.000 e yakın köylü üreticicin Süt Ve Et üretimini değerlendirin ve gelişimini sağlayın ve buradan kazanır.Sinopun İşsizliğine ve Yoksulluğuna Çare olun.Bizim Sinop için en gerçekçi yatırım budur. VARMISINIZ ?

    Kısaca 1.700milyarlık yatırım yapıp 500 kişiye iş vereceğinizi düşünmek yerine 500.000TL gibi yatırımla Sinop kırsalında yaşayan 100.000e yakın köylü üreteciye iş imkanı verebilirsiniz.
    Kızıldereli ' Son ırmak kuruduğunda,son ağaç yok olduğunda,son balık öldüğünde Beyaz Adam Paranın yemmeyeçek birşey olduğunu anlayacak' demişti.
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:41

    Orman arazisine termik santral olmaz

    Ithal kömür yakan bir termik santralin, tarım ve orman arazisinde kurulması doğru degildir. Komur alma, komur stoklama, kul stoklama, baca gazi emisyonlari, derin deniz desarji ister istemez cevreyi etkileyecektir. Çevre etkilendiği zaman kesilecek cezalar caydırıcı değildir. Bu büyük işletmenin gelirine kıyasla ufak bir ceza sonrası santral çalışmaya devam edecektir. Engelleme imkanı yoktur.
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:40

    400 donum yetmez

    Cok dar kıyı şeridinden sonra arkaya dogru S- şeklinde uzanan tarım arazisini yeni termik santral yeri diye seçmisler. Bu 400 dönüm arazi uzun vadede santral için yetmez. Komur stok sahası projede bu kapasitede bir termik santral için küçük, arkadaki kül stok sahası küçük, eğer buraya termik santrali günün birinde yaparlarsa, değil 400 dönüm belki 1000 (İsken Sugözü) hatta 2000 donum araziye ihtiyacları var. Bu durum ister istemez yandaki orman arazisinin istimlakini gerektirecek.
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:39

    istimlak

    "Arazi satmadık" diyerek yerli halk kendini güvende sanıyor. Eger CED onayı alınırsa, arkasından nerdeyse otomatik verilecek EPDK lisansı sonrası, kamu kurumları (EPDK) yatırımcı adına talep halinde bu bölgeyi istimlak edebilir. Bu konuda son Nükleer santral kanununda kömür santralleri inşaasi için kullanılabilecek geçici maddeler var. Hukukcuların uzman görüş bildirmesi iyi olur
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:38

    inadına olmaz

    yerel insanin istemedigi bir yatirimi, onlarin itirazina ragmen zorla inadına onların arazisine yapmak doğru degildir. ilerde tatsız gelişmeler olabilir. Termik santral çevresindeki tarım arazilerinde ilerde olası değer kaybı çok bilinen bir gerçektir.
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:37

    Baska yer mi kalmadi ??

    Yerel insanın itiraz ettigi çevre riski yuksek nereden alinacagi belirsiz bir ithal komur termik santral yatırımın yapılması zordur. Akdeniz kıyısında, iskenderun körfezinde olası başka alternatifler tekrar gözden geçirilmelidir. Rusya'dan getirilmesi düşünülen kömür piyasa fiyatlarına göre ucuz değildir.
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:37

    Kazanan taraf olmaz

    Geçtiğimiz 3 Mayıs günü 6800 kisinin yasadigi bir kucuk tatil/ tarim yerlesim yerinde termik santrale karşı 10,000 kişi toplanip itiraz ediyorsa bu ciddi bir durumdur. Insanlarin itirazina karşı zorla yatırım yapılamaz, yapılırsa bu her iki taraf için de cok yıpratıcı olur. Kazanan taraf olmaz.
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:36

    Gerze insani

    Yatirimcının halkla ilişkiler çalışması gördüğümüz kadarı ile zayıf durumdadır. Sadece internet sayfasi ile halkla iliskiler yapılmaz. Dar kapsamda Hotel Geruze'de akşam sınırlı sayıda kişiye yemek masasında tanıtım yapılmaz. Yatırıma itiraz eden Gerze sakinleri belki mühendis olmayabilirler ama çoğu yüksek öğrenim görmüş eğitimli insanlardır.
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:35

    AYIP

    Cok dar kıyı şeridinden sonra arkaya dogru S- şeklinde uzanan tarım arazisini yeni termik santral yeri diye seçmisler. Bu 400 dönüm arazi uzun vadede santral için yetmez. Komur stok sahası projede bu kapasitede bir termik santral için küçük, arkadaki kül stok sahası küçük, eğer buraya termik santrali günün birinde yaparlarsa, değil 400 dönüm belki 1000 (İsken Sugözü) hatta 2000 donum araziye ihtiyacları var. Bu durum ister istemez yandaki orman arazisinin istimlakini gerektirecek.
  • Ankara, Turkiye / 16 Temmuz 2010 20:34

    AYIP

    Yatırımcının ÇED raporunda Kuşlar böcekler çiçekler kısmını geçecek olursak, ortada teknik detay yok, teknik acıklamalar çok zayıf, belirsiz, sanki "Bu işi biz biliriz, siz bilmezsiniz, devlet bize burayı nasıl olsa verecek, biz de nasıl olsa yapacağız" rahatlığı ve vurdumduymazlığı var. AYIP
  • Ankara, Türkiye / 16 Temmuz 2010 20:31

    Aldatmaca bu kadar olmaz, AYIP

    istedikleri 400 donum araziye bu santral yeri yetecekmi?? komur stok, kul stok sahası yetecekmi?? hersey bitti kulu bile satmislar. nasil olsa ced ve epdk lisansi alınca EPDK onlar adına istimlak edecek, Gerze li de "biz toprak satmadık, yapamazlar " diye avunsun, Sugozu 2000 donum yetmiyor. Orman arazisi ustune termik santral olurmu?? Yerel insani aldatmaca bu kadar olmaz, AYIP
  • şiiiiişt / 16 Temmuz 2010 19:02

    sistemsel

    ne yani oyak yaptı kötü anadolu yapacak iyimi.biz kimin yaptığına değil konum olarak oluşacak sistemsel sorunlara karşıyız.gitsinler termiği ABD ye yapsınlar da görelim.
  • H. Vehbi Ersoy / 16 Temmuz 2010 11:58

    BAKIŞ

    1. SUGÖZÜ termik santrali OYAK (Ordu Yardımlaşma Kurumu) ‘ındır. Akdeniz’dedir. Yıllık 3 milyon ton kömür yakar. Sınırları içinde bulunduğu ilçenin nüfusu 5000’dir.

    2. ERDEMİR yassı çelik fabrikası OYAK’ındır. Karadeniz Ereğlisi’nin 1960 yıllarından beri tam göbeğindedir. Yıllık 3 milyon ton kömür yakar. Sınırları içinde bulunan ilçenin nüfusu Gülüç ile birlikte 100.000 kişidir.

    3. GATES(Çatalağzı/Zonguldak)termik santrali Devletimizindir.1948 yılından beri çalışmaktadır. Çatalağzı beldesinin nüfusu 15.000 kişi olup Zonguldak Hükümet Konağı’na mesafesi 8 km’dir.1 milyon ton yıllık taş kömürü yakar. Genel nüfus 200.000’dir.

    4.KARDEMİR(Karabük) Demir Çelik Fabrikası özelleşmiştir.1960’lardan günümüze faaliyettedir. Karabük kent merkezinin içindedir. Taş kömürü yakar. Nüfus 100.000 civarındadır. İlgili şehirlere baktığımızda Sinop halkından binlerce aileye ev sahipliği yapmaktadır.

    Ereğli ilçesi ise tüm Karadeniz’in en güzel kenti olma özelliği taşımaktadır. Her tarafı yemyeşildir.
    Her yıl çilek festivali düzenlenir. Nadir bulunan Osmanlı çileği ilçe sınırları içinde yetişmektedir.
    Genel orman ürünlerinin yanında, kestane ve ıhlamur çokça yetişmektedir.
    İki tane çimento fabrikası vardır, ERDEMİR cürufunu kullanırlar.
    Liman kentidir, Ereğli mitolojik bir yerleşim yeridir.
    Erdemir dünyanın sayılı yassı demir çelik fabrikalarından birisi olup, sürekli büyütülmektedir.
    Şu anki yaktığı kömürü, Zonguldak taş kömüründen karşılayamadığından (TTK 1,8 milyon ton üretim yapmaktadır) kaliteli ve ucuz kömür satan herhangi bir dünya ülkesinden ithal etmektedir. Buradaki amaç, kömürün hangi ülkeden alınması değil, hangisinin daha ucuza, daha kaliteliyi satmasıyla birlikte, ülkesel stratejilerdir.
    Ayrıca Ereğli Belediyesi her ay, Erdemir’in yaktığı yaklaşık 3 milyon ton kömüre karşılık aylık 600.000 TL havaya gaz salınımı bedeli almaktadır. Ereğli’nin kentsel güzelliğini sırrı burada yatmaktadır. Fabrika ile birlikte diğer bir unsurda, Erdemir’den rahatsız olan Ereğli’li herhalde yok denecek kadar azdır.
    Karabük, Zonguldak ve Ereğli, Karadeniz kentleri olup, Ereğli üzerinde durulmasının sebebi ise, görmeyenlerin görmesi gereken ve Türkiye’de ilk Avrupa Birliği kenti ilan edilen bir şehir olmasıdır.
    Bu satırlardan 4 dönemdir Belediye Başkanı olan, meslektaşım Sn.Halil Posbıyık’a başarılarının da devamını diliyorum.
    Sayın Başkan,3 dönem ANAP’tan başkan seçildi.2007 seçimlerinde istifa etti. Demokrat Partiden vekil adayı oldu, partisi devre dışı kaldı.2009 Belediye seçimlerine CHP’den aday olmuş ve 4.dönemdir efsane Başkan olarak görev yapmaktadır.
    Sonuçta kötü örnekler, diğer tüm yapılacaklar da kötü olacağı anlamına gelmez ve tarih 21.yüzyılı göstermektedir.
  • tolga dogru / 16 Temmuz 2010 11:36

    helal olsun. herkezede hayırlı ugurlu olsun :) termikciyiz ulennn
  • Jack Pot / 16 Temmuz 2010 01:22

    Hayırlı olsun

    Santral hayırlı olsun!
  • komik / 15 Temmuz 2010 18:31

    çook komik

    globalleşen bir sistemi kabul ediyorsunuz ve enerjiyi türkiyede kullanacağız diyosunuz.komik çoooooooooooook komik.
  • dereli_man / 15 Temmuz 2010 15:19

    ...............

    Adam anlatmış işte. daha neyi tartışıyonuz. Herkezin görüşünü ifade etme özgürlüğü var. Bizim gerzeliler oturup konuşmazlar ama konuşturmamasınıda iyi becerirler
  • Osman Faruk Belovacıklı / 15 Temmuz 2010 14:18

    Necati Efendi

    1-Necati efendi önce sen yazılanı hatta önce ilçeni yöneten belediye başkanı'nın adını öğren.2-Gerze halkını cahil gören ben deyil beyefendinin patronu Tuncay Özilhan'dır.(Ulusal medyaya yaptığı basın açıklamasını Türkiyede herkes okuduğu halde herhalde sen yerel internet gazetesinden başka birşey okumadığın için haberdar olamadın.3.Necati efendi bu ülkede bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma alışkanlığı olanlardansın.Eğer öyle olmasa kömürü Rusyadan deyil Kolombiya ve Güneyafrikadan getireceklerini öğrenmiş olurdun.4.Necati efendi feodalin kim olduğunu öğrenmek istersen okuduğun yazıyı birdaha oku.Mahkeme kararına rağmen termik santralle ilgili hertürlü faaliyeti sürdüren modern derebeyleri kimler birazcık kafanı çalıştır anlarsın.5.Amcamın oğluna gelince daha emir verecek birisini anaların doğurduğuna şahit olmadım.5.Belediye hizmetlerini ise savunmak bana düşmez.Halkın takdirini kazanamayanlara halk herzaman dersini verir.Ama birşey gerçekki yapılan hizmetler seni rahatsız etmiş.6.Necati efendi birde sana atfedilmeyen şeylere cevap verme.Çünkü komik oluyorsun.Anadolu Gurubunun senin açıklamalarına ihtiyacı olduğunu sanmıyorum.
  • ismail / 15 Temmuz 2010 00:15

    külünü satmışlar , bizi de sattılar, dumanını da satarlar herhalde
  • adonis / 15 Temmuz 2010 00:09

    Gerze belediyesinin alt yapısına yardım etme fikri çok güzel aslında 50 senelik sorun bu yollar çok kötü ama bunlkarı vaad ederek göz boyayıp zararlarıını saklarsanız olmaz.... santraller hakkında fazla bilgim yok ama kararsızım hayırlısı neyse o olsunn...
  • keskin / 15 Temmuz 2010 00:06

    ne desek bilmiyorum yazıda herşey güzel 1 ci sene bacaya filitre takarsın 2ci sene sökersin bu işler böle ama adam gibi delikanlı gibi 10 bin kişiyi adam yerine koyup zararsız çevre dostu denizimizi aynen temiz bırakmak iç.in çalışacaksan helal olsun ama fazla inanasım gelmio çünkü büyük patronlar her zaman çıkaralarını düşünür halk umrunda değildir.yani karşı da değilim ama tam olarakta desteklemiyorum...
  • yeterrr / 15 Temmuz 2010 00:00

    Arkadaşlar bu termikçi şirketin sitesine girip bunları msj yağmuruna tutalım ve bu grubun ürünlerini boykot edelim.Haydi direnişe...
  • Yağmur Koçak / 14 Temmuz 2010 22:23

    Yazının içinden...

    Yazıda geçen bazı açıklamalara birkaç yorumum var:
    "...Yer seçimindeki temel kriterlerimizi şu şekilde sıralayabiliriz;…….
    bölge insanının bilgi ve kültür düzeyinin yüksekliği, " (Bu ne şimdi?Enerji ihtiyacı bilgi ve kültür düzeyi ile mi belirleniyor?)
    ……Rüzgar santrali verimli değil (Tabii...Japonya da bunun için hemen her mahallesinde kurulmasını zorunlu hale getirecek neredeyse di mi?)
    ….Rüzgar stabil bir kaynak olmadığından……
    (Rüzgar stabil değil.onu biliyorsunuz da DOĞANIN STABİL OLMADIĞINI,ONU YOKEDERSENİZ BİRGÜN ENERJİYE MENERJİYE FİLAN İHTİYACINIZ KALMAYACAK.Bunu neden anlamak istemiyorsunuz?)
    Bir de termik santrallerle enerji üretimine karşı duruşumuza laf eden bireylere sözüm var.Bizler; enerji üretimine KESİNLİKLE KARŞI DEĞİLİZ.Bizim karşı olduğumuz, termik, hidroelektrik ve mobil santrallerdir. Bunun da nedeni doğayı yoketmeleridir. Bilmem yeterince açık oldu mu?
  • uzmn çvş / 14 Temmuz 2010 21:56

    anadolu grubu bir açıklama göndermiş sizde film afişi gibi yayınlamışsınız. bari o pislik projesinin iğrenç resimlerini yayınlamasaydınız

    -----------------------------------
    Editörün Notu:

    Eksiksiz aynen yayınladık.

    Saygılarla,
  • gerzeli09 / 14 Temmuz 2010 20:28

    Madem rüzgar santrali verimli değil de izmire niye termik santral değilde rüzgar santrali kuruyorsunuz acaba.Biz birlik olduğumuz sürece bu illeti buraya kuramayacaksınız kendini büyük sanan patronunuza da aynen iletin.
  • yilmAZ baris / 14 Temmuz 2010 18:52

    evet evet öyledir,cok duyduk bu bos laflari

    Ben isadamlarini cok iyi bilirim.Milleti ikna etmek icin her türlü yalani söyler ve propagandayi yaparlar.Milleti pembe yalanlar söylerek kandirmaya calisirlar;gözlerini boyarlar.Ben bu adama kizmiyorum cünkü onun görevi bu.ne olursa olsun milleti ikna etmek icin patronundan emir ve para almaktadir.Yoksa müdür olarak kalamaz.Anlasilan GERZEHABER etkili bir yayin cizgisi izlemis ki simdi ´propagandasini Gerzehaber'e yaptiriyorlar.Bedavaya reklam.oooh ne güzel...
  • necati / 14 Temmuz 2010 18:33

    OSMANA...

    Sevgili osman :
    1)adamlar acıklamada kömürü teminden bahsediyor kömür burdan çıkıyor demiyor ki. teminde coğrafi yapı ne demek ukrayna veya rusya gemi yoluyla temin ve veya gemiden düzgün bir şekilde limana nakletmek.
    Sen daha okuduğunu anlamıyosun osman,hizmeti nasıl temin edicen halka?
    2)adamlar feodaliteden bahsediyordu yalanmı kendiğini hala ağa sanan veya kendi menfaati için halkı kullanan boçlandıranlar yokmu osman? sen de talimatı bunlardan almıyomusun osman?
    3)halkımızın eğitim ve kültür seviyeyi yüksek dolayısıyla oturulur konuşulur diyorlar osman? ne o yalanlamışın yoksa sana oy veren halkıma kültürsüzmü eğitimsizmi diyorsun osman?
    4)isken diyorsun.. isken 10 yıl öncenin teknolojisi adamlar günümüzün teknolojisini bunun da iyisini yapıcaz dediler tüm açıklamalarında ya da broşürlerinde?
    okuduğunu yine anlamamışın maalesef osman...
    5)format genelde 12 iş gününde verilir demiş bakanlıkta neden 22 iş gününde vermişmiş? sen daha millete su veremiyosun osman?? memlekette ne günü gününe yürüyorki? bakanlık irdelediyse 12 yerine 22 gün.. adamların günahı ne osman? ne alakası var osman?
    girmişin yine gereksiz duygu sömürülerine halkımıza ya da gereksiz laf salatalarına osman millet yemiyor artık osman hizmet istiyor halk osman
    plaj istiyoruz
    çöpü düzenlemeni
    kanalizasyon
    atık su
    iyi su temini
    alt yapı vs vs osman hizmet osman hizmet bırak termik üzerinden ucuz politika yapmayı osman. yürümedi işte. adamlar devam ediyor osman.
    6) son olarak adamların gücünden bahsetmişin neyse birşeyi anlamışın en azından ama satın alma şu bu milletvekili konularına girmişin yoksa saygı duyduğumuz mensubu olduğun partide ortam bu şekilde mi yürüyor osman?
    hiç sanmıyorum çamur at izi kalsın ucuz politikalarına devam. kendini yakıyosun bu söylemlerle bari mensubu bulunduğun nadide partimizi zan altında bırakma osman..

    -------------------------------------

    Editörün Notu:

    Osman Faruk Belovacıklı ile Belediye Başkanımız Osman Belovacıklı aynı kişi değildir.

    Saygılarla,
  • nesli_57 / 14 Temmuz 2010 18:06

    Neden olmasın

    Zehirlenmeyeceksem neden olmasın. Yeşilim gitmeyecekse insanlar memnun olacaksa neden olmasın? Belkide tersinden bakmalıyız diyorum
  • ... / 14 Temmuz 2010 17:34

    ,,,

    Bir taraf diyor zararlı bi taraf diyor zararsız öyle termik santrali tam olarak ne oldugunu bilmeyenler bile yorum yapıyor. eğer ortada 2 farklı görüş varsa bunlar yan yana gelecek oturup araştırcaklar . tek taraflı olcak iş değl bunlar böyle olduğu sürece herkes atıp tutmaya devam eder ;)))
  • serkan tiryaki / 14 Temmuz 2010 17:32

    neden gerze?

    gerzenin maalesef başına çoktan çorap örülmüş , o kadar yapılan yollar , bağlantı tünelleri v.s. yıllardır ulaşımı zor olan ve resmen unutulmuş bu ilçenin kara kaşı kara gözü için değil , üzülüyorum.. gerçekten hem bitki örtüsü olarak hemde deniz mahsülleri olarak ( isteyen araştırabilir , gerze-samsun arasında en uygun hamsi yatakları ve yuvaları bulunmakta) . dediğim gibi çorap çoktan örülmüş , birde gerze halkının sessiz ve sakinliği de buna ilave edildiğinde maalesef kaçınılmaz sona adım adım yaklaşılıyor . görmedinizmi bergama da altın çıkartılıcak diye herkes pijamayla fırlamıştı sokağa , ne oldu proje yattı. benim hemşerim maalesef bu anlamda çaresiz ,basiretsiz , hemde suskun . lojistik olarak ulaşılması zor bir bölge, halk işsiz , turizm yok gibi , varsın yeşillik olmasın halkımız da hamsiyide unutsun . bence daha fazla sesimiz çıkmalı daha da sahip çıkmalıyız gerzeye her ne kadar çok geç gibi görünsede...
  • yaykıl_57 / 14 Temmuz 2010 17:20

    500 kişi çalıştııcaz demiş çevreye zarar vermediğini söylemiş. nasıl garanti edecekkler?
  • işsiiiiiizimm / 14 Temmuz 2010 17:17

    istihdama karşı çıkan bir milletle karşı karşıyayız :)) bizim ilçemizin yetkilelride limanı yeşillendirmenin peşinde...oraları iyice yeşillendirinde otları yiyerek karnımızı doyuralım..Sizde mekanlarda , gelen tur daki turistlerle rakı kadehi tokuşturun
  • és-és 57.5 / 14 Temmuz 2010 17:15

    işallh en kısa zamanda termik santral kurulur gerzemizn buna ihtiyacı var...
  • Osman Faruk Belovacıklı / 14 Temmuz 2010 16:40

    Bir kerede doğruyu söyleyin.

    Gerze halkına ne zaman gerçekleri söyleyeceksiniz?çok merak ediyorum.Yada birönceki söylediklerinizle sonraki söyledikleriniz ne zaman birbirini tutacak? Bölgenin coğrafi yapısı,kömür teminine uygunluğu diyorsunuz..Gerzede kömür madeni varda bizimmi haberimiz yok acaba?Yada Kolombiya ve Güneyafrika Gerze'ye Antalyadan dahamı yakın?Açıklamanızın en ilginç yanı ise Gerze halkının eğitim ve kültür düzeyinin yüksekliğinden bahsediyorsunuz.Galiba sizinle patronunuz arasında görüş ayrılığı var.Sn.Tuncay Özilhan Ulusal Medyaya yaptığı basın açıklamasın Gerze halkının feodal yapısı nedeni ile kendisini anlayamadığımızdan bahsediyordu. Süper krıtik buhar teknolojisi diyorsunuz.Ne zaman su gözü termik santralinin eş değeri olmaktan vazgeçtiniz?Gerze halkı su gözündeki gerçekleri kendi gözleri ile gördükten sonra olsa gerek.Ayrıca biz gene cahilliğimizden Güney Korenin bu teknolojide termik santral yaptığından haberdar olamadık.(Bu açıklamayıda patronunuz yaptı)Açıklamanızın baş tarafında belirttiğiniz gibi siz çok güçlüsünüz.Yasalardanda,mahkemelerdende büyüksünüz.Mahkeme kararına rağmen bilgilendirme bürosu açarsınız,halk bilgilendirme toplantısı yaparsınız,Bakanlıklarda format toplantısı yaparsınız,yasalar izin vermediği halde 12 günde açıklanması gereken format toplantısını 2 ay uzatırsınız.oy verip vekil tayin ettiklerimiz arasından oy verenlere hakaret eden vekillerde bulabilirsiniz..Hatta bu hikayelerinizi haber değeri varmış gibi yazan gazetelerde bulabilrsiniz.Biraz daha çalışın nasıl olsa sizin için etik ve ahlaki değerlerin hiç önemi yok.Yeniden İlk öğretim çocuklarına Alkollü içecek reklamı olan toplar dağıtın.Birkaç kilo daha kuru gıda ve çikolata dağıtın belki başarırsınız.Size nekadar anlatmaya çalışırsak çalışalım sizin gözleriniz Amerikan dolarından başka bir şey görmediği için anlamamak konusunda ısrarcı olacağınızıda biliyoruz.Ama biz birşeyide iyi biliyoruz Gerze halkı satılık değildir,satılmayacakta.Günü geldiğinde bunu sizde anlayacaksınız.
  • Dr. Mehmet İNAN / 14 Temmuz 2010 16:04

    Sayın Aksoy gerçekten bu soruyu cevaplasın lütfen; bu kadar güzel bir yatırımı Avrupa niye kendi ülkelerine yapmıyor ya da yapamıyor?
  • deniz / 14 Temmuz 2010 15:57

    sayın gerze haber sızde bazı sıteler gıbı reklamını yapsaydınız satılsaydınız boyle olmazdı onlar sunu bılmelıkı bu gerze halkı nda bu bırlık oldugu surece buna hep karsıyız yasasın guzel gerzem
  • snp 57 / 14 Temmuz 2010 14:22

    olasılık

    yatırımın iyisi kötüsü olmaz beya be kurulsun bişey olma z bu kadar da büyütmeye gerek yok bizim köyde havadardı manzaralıydı kimse kalmadı be
  • osman / 14 Temmuz 2010 14:14

    soruyorum

    çok güzel anlatmışsınız peki cevaplamak isterseniz birkaç soru soracağım sugözü santrali yeni teknoloji zararsız dediniz ama gerzeli kendi imkanlarıyla gidip gördüğünde hiçde sizin parayla satın alıp konuşturduğunuz kişilerin anlattığı gibi olmadığı ortaya çıktı,yeni teknoloji diyorsunuz ama avrupada termik santral kurulmuyor neden acaba avrupalı kurmuyor?birde kül meselesi var kömürün külünü çok az miktarı çimento fabrikalarında kullanılıyor ve bu çimentolarda piyasada beğenilmiyor doğrumudur?
  • 3457 / 14 Temmuz 2010 14:02

    sizde bu kafa varken

    sizde hiç bişeyi anlamadan dinlemeden herşeye muhalefet olan bi kafa varken , bu gerzeye hiç bişey yapılmaz.siyaset uğruna gerzemize yapalan her türlü yatırıma karşı çıkıyosunuz.ne olacak tabi gerzenin geneli emekli tuzunuz kuru; sizin için yatırım olsa ne olur olmasa ne olur...Herkes uzaya gider yaşar sizde melül melül bakarsınız.İşte sizin zihniyetiniz bu....Sakın haa biraz da geleceğinizi çocuklarınızı düşünürsünüz.
  • gerzeli / 14 Temmuz 2010 13:23

    tuncay özilhan dayına söyle bizim için termik santral konusu kapanmıstır bunu hala anlıyamamışmı.
  • Gerçek Kuzeyli / 14 Temmuz 2010 12:48

    Kaç kere hayır denilecek

    Gerze halkı hayır diyor. ülkenin başbakanına 7.000 kişilik imza gönderiyor,bu vatandaş çıkmış açıklama yapıyor.Bu ülkede yatırım yapılacak yermi yok Allah aşkına.Santral yapılacak yer sit alanı,ülkenin Karadenizdeki tek doğal limanının olduğu yer yetmezmi.Git kardeşim yeşilin, denizin sit alanının olmadığı yerlere yapın santralınızı. Sinop ili ve ilçelerine ne yatırım yapıldı ki.Yolları yeni yapılıyor.İlimiz Şırnaktan beter.Kendi kaderine terkedilmiş.Yeni yeni birşeyler yapılıyor.İlimiz ileride turizm ve üniversite kenti olmaya aday.Bu iktidarın gidişine bir yıl kaldı.Biryıl daha bunları dinleyeceğiz.Ondan sonra bu konular kapanır,gider.
  • Ahmet Özdemir / 14 Temmuz 2010 12:30

    tamamda yarın bigün baca filtreleri çalışmayınca ne olcak? garantisi varmıki?
  • uğur / 14 Temmuz 2010 12:26

    O tek kişiler gösterecek size bunun hesabını siz merak etmeyin.Bu termik santrali destekleyen sadece hükümet ve onun malum partisidir.Hem hükümete hemde bu paragöz gruba karşı sonuna kadar mücadeledeyiz.Fırıldak milletvekillerine ve sözünde durmayan herkese bu halk hesabını verecektir.
  • yaykıl / 14 Temmuz 2010 11:39

    bu kirli sermayenin reklamını neden yapıyosunuz? sizdemi taraf değiştirdiniz?
    ------------------------------------
    Editörün Notu:

    ...Reklam mı? Siz hangi reklamın altına yorum yazabiliyorsunuz?
  • Berna Berna / 14 Temmuz 2010 11:32

    Termk bilmem

    Termiği bilmiyorum ama adam yakışıklı :)
  • YAYKILLI / 14 Temmuz 2010 11:22

    KOLAYMI

    ANADOLU GRUBUNA GERZE MEYDANI BOŞ DEGİL O MEYDANA O EKRAN SIĞMAZDI ?
  • KARDELEN... / 14 Temmuz 2010 10:58

    BİRDE BUNU OKUYUN KARAR VERİN...

    Termik santrallerde üretilen enerjinin sadece %30–40 oranındaki bir bölümü elektrik enerjisine dönüştürülebilmekte; kalan kısmı ise "kaçak enerji" olarak adlandırılmakta ve kazanından radyasyon ile çıkmakta ya da baca gazıyla birlikte bacadan atılmaktadır. Termik santrallerin en önemli çevresel etkilerinden biri de soğutma suyuyla ilgilidir ve termik santrallerin soğutma suyu gereksinimi büyüktür. Bu nedenle termik santraller genellikle nehir, göl veya deniz gibi soğutma suyu kullanılabilecek kaynaklara yakın yerde kurulmaktadır. Atıkların denize atılması, karaya serpiştirme çok eskiden beri kullanılan sorumsuz atık yöntemidir. Deniz, akarsu ve göllerde yapılan atık ısı boşaltımlarının en az düzeye indirilmesi; denizlerdeki biyolojik yaşamı tehlikeye sokan termal kirlilik kaynaklarının yayılmasını önlemek uluslararası düzeyde sözleşmelere de girmiştir. Termik santrallerin en çok şikâyet edilen ve çevreye zararı dokunan ve yazımızın başında da güncel örnekler vererek açıklamaya çalıştığımız gibi kül atıklarıdır. Örneğin 100 Megawat gücünde bir termik santralde 1 yılda -3,8x10–5 K cal/sn termik etki, 750 ton Karbon monoksit; 45000 ton Kükürt dioksit, 3500 ton katı parçacıklar; 26000 ton Azot oksit; 250 ton hidrokarbon; 5560 m3 kül dışarıya saçılmaktadır.

    Termik santrallerin bacasından çıkan ve bitki örtüsünü en çok etkileyen gazlar kükürt dioksit ve azot oksitleridir. Bitkilerin bu gazlara en hassas olan ve etkilenen organı yapraklarıdır. Yapraklardaki stomalar vasıtasıyla yaprak bünyesine giren bu gazlar yapraktaki klorofillerin yapısını bozmaktadırlar. Ayrıca yanık etkisi, serbest asit halinde yüzeysel olarak da ortaya çıkabilmektedir. Bitkiler üzerinde kirletici etkisiyle ortaya çıkan zararlar üç ayrı boyutta görülebilmektedir. Bunlar akut, kronik ve gizli zararlardır. Akut zararlanmaya uğrayan bitkiler derhal ölmekte, kronik zararlanma öldürücü olmamakla birlikte bitki kalitesini büyük oranda bozmaktadır. Görünmeyen (gizli) zarar ise zaman içinde ortaya çıkmaktadır.

    Kükürt dioksitin bitkilere olan bu doğrudan etkisinden başka, yöredeki yağışların ve bağıl nemin fazlalığı da topraktaki asitleşmeyi artırıcı, bazlarda fakirleştirici ve mikrobiyolojik etkinliği yok edici bir etkide bulunarak, dolaylı yoldan bitkilerin direncinin azalmasına neden olur. Bu direnç zayıflığı da zararlı böcek ve mantarların üremesi için gerekli ortamı oluşturur. Bu böcek ve mantarlar bitki örtüsünü ve kalitesini giderek yok ederler. Kükürt dioksitin yapraklardan sonra en etkili olduğu yerler bitki besin maddelerinin taşındığı iletim borularıdır. Bu borular vasıtasıyla bu gazın yaptığı zarar bitkinin diğer kısımlarına yayılır. Bitki terleme olayını kontrol edemez ve su dengesi bozulur. Bitkide solgunluk ve kurumalar görülür. Ayrıca polenler ve dişicik boruları zarar gördüğünden döllenme olmaz ve meyve tutmaz. Meyvedeki belirtiler bitki bir yıl Kükürt dioksite maruz kaldıktan sonra belirginleşir. Bitkilerdeki termik santrallerden kaynaklanan zararlar yaprak lekeleri, yaprak kurumaları, yaprak ve meyve dökülmeleri, büyümedeki gerileme, solgunluk ve ölümle sonuçlanır.
    Evet şimdi çevereye ve bitkilere bu denli zarar veren doğanın dengesini alt üst eden bir termik santral İNSANLIĞA nedenli zararlar verir düşünün....
    Haberdeki yetkilinin verdiği demeçten tek bişey anladım anadolu grubu çok güçlü sayısız markaları var Gerzede bir kişinin istememesi bizi tınlamaz açık açık para bizde saltanat bizde demiş adam...Yokkkkkkkkkk öyle değil işşte siz bi vekilin densizline aldanıp Gerzeliyi hiçe sayamazsınız...Sandınız kadar bilinçsiz bir toplum değiliz...Aksine DOĞRU BİLDİĞİ KARŞISINDA KALKAN OLACAK KADAR BÜTÜN Bİ HALKIZ......BEN AVLADIMIN BÜYÜDÜĞÜNÜ YEMYEŞİL BİR HAVAYI TENEFFÜS ETTİĞİNİ GÖRECEK BİR ÖMÜR İSTİYORUM HEPİMİZ BUNU İSTİYORUZ....PARANIZLA SATIN ALABİLECEĞİNİZ BİR HALK YOK BURDA .....
    Söz olarak yukarıdaki gibi olumlu polyanna demeçlerini sadece bu tür yatırımcılar verir...Nette termik santral yazdınızda karşınıza ilk çıkan TERMİK SANTRALİN ZARARLARI cümlesidir....Zarar ibaresi geçen bir yatırımda zarar ihtimali gözardı edilerek nasılda çok faydalı bişeymiş gibi gösterilir....
    Ben yemedim bu yazıyı beni ikna etmedi etmeyecekte.......
    SAYGILAR DEĞERLİ GERZELİLER.....
  • gurbetdenn / 14 Temmuz 2010 10:39

    kuruluşunuzun ne kadar büyük ölçekde işler yaptığını biliyoruzz.28000 kişiye istihdam vererek ülke ekonomisine büyük katkılarda bulunuyorsunuz.Verdiğiniz vergi gerze yi satın alacak kadar büyük.Böyle köklü bir grup 2milyar usd harcayarak 60 yıllık mazisine leke getirmez.Eminimki bunu benim kadar yatırımınıza karşı çıkan güzel gerzenin küçük ağa abileride biliyor ve saltanatlarının son bulmasından korkuyolar...Bence yegep cilerde bunun farkına varmalı.Gerçi STO (Sinop Sanayi ve Ticaret Odası) bile karşı bu yatırıma adı sanayi ama kendisi istemezük ...
    Çalışmalarınızdan dolayı sizi kutluyoruz saygılar sunuyorum.
  • MeRWe / 14 Temmuz 2010 10:12

    ..

    İnanalımmı?







Anket

12 Eylül'de yapılacak Halkoylamasında hangi oyu kullanacaksınız?

  • Evet diyeceğim
  • Hayır diyeceğim
  • Oy kullanmayacağım



   [ sonuçlar için tıklayın ]



floating kodu