Künye   |  Bize Ulaşın   |  Giriş Sayfam Yap   |  Sık Kullanılanlara Ekle
Mustafa YOĞURTÇU

EFSANE

Mustafa YOĞURTÇU

bilgi@gerzehaber.net

29 Temmuz 2010
font boyutu küçülsün büyüsün


Evet-Hayır


 Önümüzdeki günlerde yine evet hayır yarışması sunulacak bizlere..
Sanki Tv programlarındaki yarışmalar gibi...
Seyirciyi ekran  başına kilitlemek için yağlandırıp ballandırıp reklamları yapılan  bir yarışma gibi...


Mecliste geçtiğimiz aylarda anayasa değişikliği için oturumlar gerçekleştirildi ve bu oturumlar sabahlara kadar devam etti.
Millet bunu pek izleyemediği gibi oturumdaki milletvekilleri de pek izleyemedi.
“Ben izledim” diyen milletvekillerinin fotoğrafları gazetelerde boy boy şekerleme yaparken çıktı.
Anayasa değişikliklerini kim izledi, kim ne kadar bilgili Allah kerim...

Şimdi de evet-hayır oylaması..!
Yerel bir gazeteci olarak halkın bu referandum ile ilgili konuşmalarını, tartışmaları dinliyor kendimce hiçbir yorum getiremiyorum.
Çünkü tartışmaların bir anlamı yok herkes kıyısından köşesinden bildiği kadar referandum için görüş belirtiyor.

Aslında ortada doğruyu bilen yok! Neye evet, neye hayır kimse bilmiyor!
Hiçbir siyasi parti de çıkıp halkın anlayacağı dilden konuşup halkı aydınlatmıyor.
Neden evet, neden hayır diyelim, önce bunları bilelim sonra kararımızı verelim değil mi?
Halbuki iş genel ve yerel seçimlere gelince siyasetçiler halk ağzı ile konuşup il il dolaşılıyor değil mi?
Bu anayasanın değişecek maddelerinin halkın dilinde bir tercümesi yok mu?
Her halde bu dili bilen bir tercüman da bulunamıyor.
Ne tarafından bakarsanız bakın, aslında eski günlerdeki gibi aynı oyun aynı sahne.
Oyunun adı ve senaryosu yine küresel aktörler tarafından hazırlanmış aslında. Yine başkalarının hazırladığı sloganlarla sandığa gidiyoruz.
Askeri vesayete son, darbeciler yargılanacak, demokrasi, din özgürlüğü falan filan..


Soruyorum,

yıllardır zaten bu sloganlarla oy vermedik mi biz?


Her oy verdiğimizde küresel güçlerin kucağına oturmadık mı biz?
Ne olacak yani, evet dersek açların karnı mı doyacak?
Evet dersek İsrail’in öldürdüğü Türklerin hesabı mı sorulacak?
Evet dersek, Türk Askeri’nin başına geçirilen çuval mı çıkarılacak?
Evet dersek IMF’den mi kurtulacağız?
Evet dersek yeraltı kaynaklarımızı mı kurtaracağız?
Evet dersek işsizlik mi yok olacak? Cebimiz para mı dolacak?


Ne pompalanıyor millete?
“Evet diyin kurtulun!”

Senaryo hep aynı...
İnşallah bu millet aynı olmaz!








Bu yazı 1,316 defa okundu.




yorumlayorum ekle




Yorumlar (24)
  • cevat / 6 Eylül 2010 21:57

    cahillik

    cahil insanların önüne sandık koymayacaksın.okuduğunu duyduğunu anlamayan zavallılar.hala 12 eylülden hesap sorulacağını sanan yaratıklar.muhalefet 12 eylül generallerinin yargılanmasını engelleyen 35. maddeyi kaldıralım dedi ve akp reddetti.size daha ne desek bilmemki.
  • zeynep mukadder apaydın / 4 Eylül 2010 21:59

    Bu referandumun amacı zaten halkın ağzına hassas olduğu konulara değinerek bir parmak bal çalıp 29 madde içinde ortalığı mahvedecek olan o 2 maddeyi itelemek ...Bizim insanımızın geneli bunu bir AKP - CHP savaşı olarak algılıyor AKP yanlıları EVET, CHP yanlıları HAYIR oyu vermeye hazırlanıyor..Kimsede demiyorki bi araştırıyım neye EVET- neye HAYIR diyeceğimi bileyim..AKP hükümeti ülkenin dört bir yanını dev pankartlarla billboardlarda donattı hepsinde duygusal türk halkını etkileyecek bir kaç maddenin tekrarı gazilere ayrıcalık , şehit ailelerine ayrıcalık vs. bunlarla bizi kandırmaya çalışıyorlar...Ben kendi adıma konuşuyorum bunları yutmam...Adil bir referandum olsaydı her maddeye ayrı şık sunulurdu eve insanlar gerçekten kendi görüşlerini madde madde oylayabilirdi ...Ama bu sistem çok yanlış...Halkın belli bir oranının içler acısı durumunuda izlediğim bir videoda tekrar gördüm..Tayyip ERDOĞAN'ın tokat mitinginde ERDOĞAN'ın halka hitaben sorduğu'' CHP hükümeti başörtüsü sorununu çözebilirim, diyor sizce çözebilir mi? '' sorusuna EVET diye bağıran binlerce insan ve Tayyip ERDOĞAN'ın şaşkın yüz ifadesi...İşte insanımızın durumu bu, Küfür edilse bile o kadar alışmışlarki herşeye EVET demeye ....Oysa bu soruya büyük bi keyifle HAYIR demeleri gerekiyordu şu anki iktidarı destekleyen bir topluluk olarak :)))
  • ...HÜSEYİN BODUR.................. / 30 Ağustos 2010 15:02

    CAHİL; HEM KENDİNİ HEMDE BİR ÜLKEYİ FELAKETE SÜRÜKLER, AMA BUNN FARKINDA BİLE DEĞİLDİR.

    ANAYASA MADDEDLERİNİN İÇERİĞİNİNDEKİ, O NOTA, VİRGÜLLERLE AYRILMIŞ YERLERİDE NEDENMEK İSİTİYOR, O MADDEDEN NELER ÇIKACAK MÜHİM OLAN ONLARI ÇÖZEBİLMEKTE YATAR MARİFET, DÜZ MAMDE OKUNMAKLA BUNU BİLMENİZE İMKAN YOKTUR, İNTERNETTDE YAZIYOR DOĞRU.....KARŞILAŞTIRISANIZ İYİ KARŞILAŞTIRMALISINIZKİ GİDEN HAKLARI, GÖREBİLESİNİZ,, GELENLER VARSAA ONLARIDA ELBET.ESKİDEN MEMUR TOPLU GÖRÜŞME YAPARDI, ANLAŞILMAYINCA, KURULA GİDİLİRDİ, KURULDADA ANŞLAŞMA SAĞLANMAZSA SON SÖZÜ HÜKÜMET SÖYLER, VERİLENLERİ VBEĞNMİYEN SENDİKALRA M...MAHKEME YOLU ACIKTI...AMA ŞİMDİ AÇIK DEĞİLDİR , KAPANMIŞTIR KURULUN DEDİĞİ KESİNDİR, YARGI YOLUNA GİDİLEMEZ DENMEKTEDİR... BU VE BUNN GİBİ ÖRNEKLERE BAKMAMIZDA FAYDA VE YARAR VARDIR....AKILLI SECMEN OLMAK BİR VATANDAŞLIK GÖREVİDİR DEVLETE HİZMETE EŞ DEĞER TAŞIR.OKUYUNUZ OKUMADAN KİMSEYE ZARAR GELMEZ AMNA BEN İNANIYORUMKİ BU ANAYASAYI % 80 ini ya tam okumamış, ya yarı okumuş, yada sırf siyasi görüş olark üstünlük sağlamayla paralel getrimek istemede, yada bana ne işim olmaz diyen bananeçilerdir.........ZATEN BU MİLLETİN BAŞINA NE GELMİŞSE BU LAKAYT DAVRANIŞINDAN, BU CAHİLLİĞİNDEN, BU İŞSİZLİĞİNDEN, BU BANA NE ÇİLİĞİNDEN VE BENİ SOKMAYAN YILAN BİN YAŞASIN GİBİ TAVIRLARINDAN DOLAYI GELMİŞTİR, GELMEYEDE DEVAM EDEKTİR...İNŞALLAH BEN YANILIRIMDA, BEN UTANIRIM BU YAZDIKLARIMDAN DOLAYI, HAYIRLI RAMAZANLAR DİLİYORUM SAYGILAR SUNUYORUM.
  • serhat / 28 Ağustos 2010 17:24

    tabiki EVET

    bu zihniyeti anlamıyorum yahu bu işsizlik biticekmi imfye borç biticekmi terör bitecekmi ... yahu bu kadar ucuz siyaset olmaz bunların hepsi bi andada olmaz bu sadece bi adım bu adımı at sen bi önce kardeşim ,, hiç bişey yapamıyosan yaz google anayasa maddeleri diye kendin oku eski maddelerle yani maddeleri kendin karşılaştır hayır demen imkansız zaten ..
  • can boz / 28 Ağustos 2010 13:41

    ayrancı yorumuna cevap

    tahsil sormuşsunuz? ne luzum vardıki sizden tahsilli olduğu her halukardan belli. bu yorumu yeni okumadım yayınlandığından beri takip ediyorum yazılan yoruma cevap vermemesi bile oldukca tahsilli olduğunu gösteriyor.
  • Anıl Sezen / 25 Ağustos 2010 23:06

    Yurdum İnsanı

    Biz bu ülkede Yaşar Büyükanıt'a oy vermeyeceğim diyen genç üniversiteli insanlar gördük,

    (http://www.izlesene.com/video/komik-videolar-komple-tikiyiz-ne-olacak-bu-gencligin-hali/750345)

    Yine bu ülkede tam bağımsızlığı savunan ve bu uğurda dar ağacına gözünü kırpmadan giden gençleride gördük.

    (http://www.izlesene.com/video/amator-deniz-gezmis-savunma/1832121)

    Peki nasıl bu hale geldik?yani 1970 ten 2000 lere doğru sistematik bir şekilde bizi nasıl koyunlaştırdılar?
    Araştıran okuyan varmı?yok.
    Sn.Yoğurtçu doğru bir konuya temas etmiş,
    Bir sorun bakalım evet diyenlere, kaç maddeyi biliyor?En az 1 yada 2 maddeyi başkasına aktarabilecek kadar bilgi sahibimi olan varmı?denemesi bedava lütfen sorun!!! aynı şekilde hayır diyenlere sorun,kaç kişi maddelerle ilgili biriki cümle kurabilecek...?Yakın tarihimizde nedeyse demokrasi katili olacak bir başbakanı demokrasi kahramanı ilan ediyoruz...ölümlerin idamların hepsine karşıyız ama asılan insanlar neden asıldı,bilen varmı?kaç kişi açılan davalar hakkında bilgi sahibi? 2 dava ismi söylesinler ??? 1 dava ismi söylesinler? denemesi bedava sorun...Ama yorumda, ''yazık ettiler'' ''suçsuzdu'' yada ''koministiler'' ''anarşisttiler'' diye fikir yürüten bir sürü bilge vatandaşımız var...bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak bizim ülkemizde en popüler şey...
    Konumuza dönecek olursak Hayır diyecek olanlar CHP li oldukları için MHP li oldukları için hayır diyecekler.Evet diyecek olanlar AKP li oldukları için diyecekler.bu kadar basit.aslı astarını hiç bir zaman öğrenemeyecekler,öğrenmekte istemeyecekler.çünkü birey olmak sorumluluk almak istemiyoruz. hep bize lider lazım.yada çoban ...peşinden gidelim...bi sorun olursa onun yüzünden oldu diyebilelim.dikkat edin tavlada iddalıyızdır,satrançta bilen bile yok .çünkü tavlada başarısızlığın sebebi hazır ''zar gelmedi''

    Sn.Yoğurtçu Tercuman aramaktansa Tercuman olmalı.

    Sn.Yalım daha net anlayabilmişsinizdir umarım.belki siz hakimsinizdir bu konuya ama çoğunluk dediğiniz gibi''altına kaçıran veya yakasına yemek döken çocuklar'' gibi.bence bunları hatırlamayın bunlarla yaşamayı öğrenin...

    Sn.Ayrancı bende sizin eğitim durumunuzu merak ettim.Fikrine katıldığınız kişinin ismini baş harfini büyük,fikrine katılmadığınız kişinin ismini küçük harfle yazmanız dikkatimi çekti...

    Sn.Abdullah Güzelce:Bu evet konusuna öyle bir inanmışsınızki,imrendim bende evet demeyi düşünüyorum.ama bir sorunun cevabını mantıklı bir şekilde bana cevaplarsanız!Bunları(6 maddelik sıraladığınız olumlu olaylar) bize vaat eden parti düne kadar dokunulmazlıklarıda kaldıracağına söz vermişti.
    Bu konuda yalan söyleyen bir zihniyete nasıl tekrar güvenirim.
    Eğer arkadaşından bir kere kazık yersen,bu onun hatasıdır.
    Eğer ikinci kez yersen bu senin hatandır

    Herşey Gönlünüzce Olsun.
    Saygılarımla.
    Anıl Sezen
  • Uğur ÇETİN / 23 Ağustos 2010 09:40

    Tebrikler...

    Sayın Mustafa YOĞURTÇU abim seni medeni cesaretinden dolayı tebrik ediyorum.Mezuniyetin ne olursa olsun burada bu yazıları yazma yürekliliğini gösteriyorsun hep diyorum "Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz..." Aslında bu atasözümüz herşeyi anlatıyor ama ben genede hatırlatmak istedim yazına aynen katılmakla beraber şunu belirtmek isterimki darbecilerin anayasasını bitirdik diyenleredir sözüm.Önce Anayasa'nın kelime anlamını okuyun sonrada millete dayatma ile kendi çıkarttığınız maddeleri topyekün oylatmanın demokrasi ile ne denli bağdaştığını bir düşünün yapmaya çalıştığınız referandumun aslında 12 Eylül Anayasasından hiçbir farkı olmadığını göreceksiniz.Zaten tarihte aynı...Haa şunuda belirteyim kimse burada hariçten gazel okumasın insanların fikirlerine saygı duymasını öğrensin TABİ YARASI YOKSA!!!!Saygılarımla...
  • ...........HÜSEYİN BODUR............ / 21 Ağustos 2010 19:26

    ......YİRMİALTI SORUYA BİR TEK CEVAP VERİLİRMİ...? BU İŞİN VEBALİDE VAR HER SORUNUN BİR CEVABI OLUR AMENNA........

    YİRMİALTI SORU VAR, HEPİMİZDEN İSTENİLEN BİR TEK CEVAP, GELDE ÇIK BU İŞİN İÇİNDEN..... YİRMİALTI SORUYA YİRMİALTI CEVAP OLMASI LAZIM DEĞİLMİ..????T.B.M.M DE SAYIN MİLLETVEKİLLERİMİZ BU MADDELERİ TEK TEK OKUYUP, TARTIŞDILAR, FİKİR BİRLİĞİ OLDUĞU VE OLMADIĞI KONULAR MASAYA YATIRILDI, BUNLARI TEK, TEK ONAYLADILAR AMA ŞİMDİ MİLLETE GELİNÇE;; 26 SORUYA BİR TEK CEVAP İSTENİYOR..BEN EVETİNDE, HAYIRINDA DEĞİL İŞİN BU ACAYİP VE TUHAF OLAN YÖNÜNE AKIL ERDİREMİYORUM VESSELAM, HER BİR MADE İÇİN EVET VEYA HAYIR İBARESİ ONAYLANSAYDI DAHA GÜZEL VE DEMOKRATİK VE ŞIK OLACAKTI DİYE DÜŞÜNÜYORUM....SAYGILARIMLA..........
  • ayrancı / 21 Ağustos 2010 04:28

    saçma

    "Yalım" adlı yorumcunun soylediklerine aynen katılıyorum. Sn. yoğurtçu bu habere yorum bile yapmıyorum ancak merak ettim eğitim durumunuz nedir?
  • yalım / 17 Ağustos 2010 16:46

    sn yoğurtçu

    bu yazınla altına kaçıran veya yakasına yemek döken çocukları hatırlattın bana..bu refaranduma evet veya hayır demek başka senin altını çizdiğin konular başka..birşeyler söylemek uğruna kursiye çıkan ,çakma siyasetçileri andırıyorsun..kısaca daha önce haber yaptığın bld organize ettiği "sivas"gecesi biz gerzeliler için ne anlama geliyorsa seninde yaptığın haber aynı anlam ve mantık taşımaktan ibarettir..bu yaptığın anket te malesef bana inandırıcı gelmiyor...(mustafa arkadaşım bu seni sevmediğm anlamına gelmez..kusura bakma iyi haberlerinde var onlarıda iyi yrumluyoruz)
  • Abdullah GÜZELCE / 17 Ağustos 2010 09:49

    ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM

    Değerli hemşehrilerim yorumuma atıfta bulunmuşlar. kendilerine teşekkürü bir borç gibi gördüğüm için bu yorumu yazma zorunda hissettim.
    Saygılarımla efendim.
    Hayırlı ramazanlar.
    Abdullah GÜZELCE
  • SAMSUNLU CEVAT / 14 Ağustos 2010 13:00

    HAYIR-EVET

    Yoğurtcu evet dememek için saydığın sıralama veya gerekçe hiç de inandırıcı değil.İlk bakışta bu konuyu sadece mensubu olduğun şu anki parti veya kişilere göre konuştuğun belli. Ekmeğini yiyen kılıcını sallarmış.
    Bırakta geriye dönük olan ve çilesini çeken insanlar evet.desinler.
    Bu ülke de refarandumlar her zaman bu ülkenin lehine olmuştur.Sadece İhtilallerin refarandumları hariç..

  • gerze seven / 14 Ağustos 2010 01:56

    çok beyendim yazınızı destekliyorum evet

    NELERE OY VERİYORUZ
    Sevgili Kardeşim doğru tespitlerin var inkar etmiyorum. Ama bu doğru tepitlerin gerçeği değiştirmiyor. Fakat referandumda ki EVET oyunun karşılığında kimse ülkenin muasır medeniyetlerin üzerine çıkacağını söylemiyor. Zaten öyle de değil. Anayasa da yapılan 26 maddeyle ne olmasını istiyorsun.
    1- Darbecilere yargı yolu açılıyor.
    2- Memura toplu sözleşme hakkı geliyor.
    3- Halka Anayasa Mahkemesine başvuru hakkı geliyor.
    4- Haksız yere görevlerine son verilenlere hakkını arama imkanı veriliyor.
    5- Haksızlığa uğrayan vatandaş için hakkını arama müessesesi geliyor.
    6- HSYK daha geniş bir tabana yayılmak suretiyle hakim sayısı artırılıyor.
    Maddelerden hiç birisi vatandaşın zararına değil. Bu kesin.
    Durum böyleyken sana ve senin şu anda arkasından gitmeye çalıştığın partiye ne olmuş ki:
    Dünün darbe severleriyle, ülkücülerin boynuna yağlı ilmek geçirenlerle, ülkeyi her geçen gün kan gölüne döndürenlerle, bir sağdan bir soldan deyip gençleri ipe gönderenlerle aynı şarkıları söyleyip hayır naraları atıyorsun. Unutma Mustafa Kardeş dost acı söyler bu hayır kararı hayırlı bir gidiş değildir. Bu iş te yanlış ata oynuyorsun, oynuyorsunuz. En tepeniz de dahil. Bu hayır vatandaşın ülken,in hayrına değil. Türk Askerine kurşun sıkanlarla aynı safta yer almayın. EVET demek Ülkenin Aydınlık Yarınlara doğru bir adım daha atması demek. Yoksa her problemin çözümü değil. YETMEZ AMA EVET DİYORUM.
  • gerzeli57 / 12 Ağustos 2010 16:33

    HAYIRR

    sayın yogurtcu içinde bulundugunuz durumdan belki evet demek sizin işinize gelebilir ama inadına HAYIR .
  • mecit özdemir / 11 Ağustos 2010 16:59

    hayır dersek ne kazanacağız


    Ne olacak yani, hayır dersek açların karnı mı doyacak?
    hayır dersek İsrail’in öldürdüğü Türklerin hesabı mı sorulacak?
    hayır dersek, Türk Askeri’nin başına geçirilen çuval mı çıkarılacak?
    hayır dersek IMF’den mi kurtulacağız?
    hayır dersek yeraltı kaynaklarımızı mı kurtaracağız?
    hayır dersek işsizlik mi yok olacak? Cebimiz para mı dolacak?


    Ne pompalanıyor millete?
    “hayır diyin kurtulun!” hayırda hayır vardır....Hayırın bir kere kendisinde hayır yok

    Senaryo hep aynı...
    İnşallah bu millet aynı olmaz!





  • Gurbet / 11 Ağustos 2010 01:02

    helal olsun

    Sayin Abdullah GÜZELCE,
    sevgi vede saygilarim sizinle olsun.....
    Helal olsun, yorumunuzu cok beyendim. Fanatiklikten cok uzak ama gerceklere cok yakin! Dogru her zaman dogrudur, ne kadar camur atsalarda!!!!
    Ama acizane bir uyari!!! Bakin sayin Yogurtcu bey sizi ileride dis güclere hizmet etmekle yada AK Parti savunuculugu ile suclamasin dikkat edin olmaz mi?!?!
    Sevgi vede saygilarimla
    Erkan
  • ORHAN ÇAKALOĞLU / 10 Ağustos 2010 23:18

    Neden Hayır Neden Evet

    Abdullah bey kısaca özetlemiş,vatandaşın,ülkemizin aleyhine bir şey varmı yok karşı veya destek olanlar gerekçelerini anlatsınlar bunları akp, chp,mhp,bdp hatta Haydar Hoca da getirse hakkı verilmelidir.yoksa darbecilerin yaptığı anayasadan biraz daha sivil çok iyi değil her şey dört dörtlük değil bunları da gelecek hükümetler yapsın yol açıldı derim.
  • Abdullah GÜZELCE / 10 Ağustos 2010 10:26

    NELERE OY VERİYORUZ

    Sevgili Kardeşim doğru tespitlerin var inkar etmiyorum. Ama bu doğru tepitlerin gerçeği değiştirmiyor. Fakat referandumda ki EVET oyunun karşılığında kimse ülkenin muasır medeniyetlerin üzerine çıkacağını söylemiyor. Zaten öyle de değil. Anayasa da yapılan 26 maddeyle ne olmasını istiyorsun.
    1- Darbecilere yargı yolu açılıyor.
    2- Memura toplu sözleşme hakkı geliyor.
    3- Halka Anayasa Mahkemesine başvuru hakkı geliyor.
    4- Haksız yere görevlerine son verilenlere hakkını arama imkanı veriliyor.
    5- Haksızlığa uğrayan vatandaş için hakkını arama müessesesi geliyor.
    6- HSYK daha geniş bir tabana yayılmak suretiyle hakim sayısı artırılıyor.
    Maddelerden hiç birisi vatandaşın zararına değil. Bu kesin.
    Durum böyleyken sana ve senin şu anda arkasından gitmeye çalıştığın partiye ne olmuş ki:
    Dünün darbe severleriyle, ülkücülerin boynuna yağlı ilmek geçirenlerle, ülkeyi her geçen gün kan gölüne döndürenlerle, bir sağdan bir soldan deyip gençleri ipe gönderenlerle aynı şarkıları söyleyip hayır naraları atıyorsun. Unutma Mustafa Kardeş dost acı söyler bu hayır kararı hayırlı bir gidiş değildir. Bu iş te yanlış ata oynuyorsun, oynuyorsunuz. En tepeniz de dahil. Bu hayır vatandaşın ülken,in hayrına değil. Türk Askerine kurşun sıkanlarla aynı safta yer almayın. EVET demek Ülkenin Aydınlık Yarınlara doğru bir adım daha atması demek. Yoksa her problemin çözümü değil. YETMEZ AMA EVET DİYORUM.
  • mustafa dağdelen / 5 Ağustos 2010 14:55

    hayırrrrrrrr

    yoğurtcu kardesim ne demek evet de kurtul böyle sey olurmu
  • TEBRİK EDERİM / 4 Ağustos 2010 01:21

    Bakış açınız çok doğru. Tebrik ederim. Bu ülkenin sahibi biziz. Referandımda Kocaman Bir Hayırrr!
  • Gurbet / 4 Ağustos 2010 00:19

    kim hangi güce hizmet ediyor???

    Sayin Mustafa YOGURTCU bey,
    sizi hangi güce hizmet ediyorsunuz gercekten cok ilgimi cekti?
    Bir yerel gazeteci olarak acaba size vede sizlere hic mi görev düsmüyor Tercümanlik yapmak icin ? ? ? Ama görüyoruz ki sizi tercüme kabiliyetiniz cok zayif eyer dogru tercüme etmis olsaniz heralde isinizden olurdunuz!
    Anlayana sivri sinek saz.......! Bilmem anlata bildim mi?
    Milletimizin gayet iyi anladigini vede sizin gibi tercümana ihtiyac duymadigini 12 Eylül de görecegiz....
    Sevgi vede saygilarimla
    Erkan
  • YES no / 1 Ağustos 2010 01:01

    ne kadar korkuyosunuz ya

    şu EVET sonucundan bu kadar korkmayın be güzel gerzemin güzel insanları:)korkudan 'hayır' gelmeeeezzzzzz::):)
  • DİNÇER / 30 Temmuz 2010 07:17

    ASKERLİK

    MUSTAFA BEY SİNOP HABERLERİNDE GOREMİOZ BARİ SİZ YAYINLAYIN.91 DOGUMLULARIN CELP DÖNEMLERİNİN ASKERE NE ZXAAMAN GİDERLER NAPARLAR YAYINLARSANIZ İYİ OLUR BİLGİLENELİM.SİNOP MERKEZ SUBAT DİOR DOGRUMU GERCEKMI YAYINLARSANIZ SEVİNİRİZ....
  • TÜRKİYELİ / 30 Temmuz 2010 01:10

    HAYIR BARIS ICIN HAYIR

    12eylul1980 oncesı ulkemızde cete savasları vardı.Mah. Biri sagci biri solcuydu.Komsularımız.Bırtanesı vardıkı duvarlara yazı yazar.Gunduzlerı mah gorunmezdı gecelerı tanımadıgımız kısılerle mah gelırdı.Daha huzurlu yasamak.Hatay.Ve Bursa ınegol.Olmamak ıcın HAYIR.Dıyorum







Anket

12 Eylül'de yapılacak Halkoylamasında hangi oyu kullanacaksınız?

  • Evet diyeceğim
  • Hayır diyeceğim
  • Oy kullanmayacağım



   [ sonuçlar için tıklayın ]



floating kodu