Künye   |  Bize Ulaşın   |  Giriş Sayfam Yap   |  Sık Kullanılanlara Ekle
İbrahim Dönmez

Gönül Penceresi

İbrahim Dönmez

27 Mayıs 2010
font boyutu küçülsün büyüsün


Türkiye'li olabilmeye doğru


Osmanlı’yı bilmeden Türkiyeli olamayız.

 

Osmanlıyı bilebilmek için Osmanlı düşmanlığından kurtulmak gerekir. 

Sanıyorum, dünyada hiç bir devlet kendi geçmişini, kendi ecdadını bizim kadar acımasız, haince, gaddarca yadetmemiştir. Başka bir deyişle hiçbir milletin ulus(!) olabilmesi için kendi geçmişine, ecdadına bu kadar düşman kılınmamıştır.  Gelene kulluk ederek onu yüceltmek için gidene küfür etmemiştir.

 

Bir yandan beş bin yıllık şanlı tarihimizle öğünürüz. Diğer yandan altı yüz yıl dünyaya yön veren,adil yönetimiyle insana ve toplumun inançlarına saygıya dayalı bir nizam getirmiş olan Osmanlı Padişahlarımıza olmadık hakaret ve iftiralar atarız. Kendi içimizde şartlanmış fikirlerimizi ötekileştirilmiş başkalarina acımasızca dayatırız. Yılardır sağda ve solda militanlaştırılmış, fanatikleştirilmiş kafalar olaylara, gelişmelere at gözlüğüyle bakarlar. 

İnsan bilmediğinin düşmanıdır. O kafalar maalesef dinlemezler, okumazlar. Okumayan ve tecrübeyi dinlemeyen insanlar hayat boyu cahil kalmaya mahkumdur. Seksen öncesi Türkiye’si çok acılar yaşadı. Sağda ve solda körpe yavrular birbirlerini düşmanca katlettiler. Kasabalar, şehirler parsellendi. Dış düşmana gerek kalmadan birbirimizi yer olduk. İttihat Terakkinin vatanı kurtarma hastalığı ile oluşturulan azınlık milliyetçilik hareketlerinin Osmanlıya getirdiği felaketler unutuldu. Sağ-sol, alevi-sünni, kürt-türk yapay farklılıkları devamlı körüklendi. Memleketimiz iç savaşın eşiğine geldi. Her grup kendi idealindeki Türkiye’yi istedi. Türkiye’ye beraber sahip çıkma isteği gündeme hiç getirilmedi. Mazimizdeki Koca Osmanlı, nasıl dünya hakimiyeti kurdu. Her ırktan her dinden insanlar nasıl Osmanlı ruhuyla özdeşleşti. Osmanlının adilane kurduğu dünya nizamını bugün Amerika kurmaya çalışmaktadır. Amerika, Osmanlının adilane yaptığını silah zoruyla yapmaya çalıştığı için başarması mümkün değildir. Sağ olan acı akibeti görecektir. 

“Şartlar oluşunca ihtilal meşrudur” diyerek yapılan seksen ihtilali, öncekiler gibi ülkeyi, insanımızı perişan etmiştir.Yapılan anayasa, ülkenin yararına değil, dayatmacı devlet benim zihniyetini sürdürmeye matuftu. Bugün çok daha açığa çıktığı gibi aynı güçlerin eliyle kurdurulan pkk, sonrasında hizbullah enerjimizi iç çatışmalarla tüketti. Bir taraf öldürdü, diğer taraf cenaze mitingleri düzenledi. Her kesim dar manada bilmeden karşı tarafın ekmeğine yağ sürdü. Amaç düşmanlığı körüklemek, milletin, devletin gücünü zaafa uğratmak, Devletin kıt imkanlarını boş yere harcamaktı. Düşmanlığı gündemde tutarak maddi, manevi kalkınmayı engellemekti. Alevi- Sün’ni, kürt-Türk çatışmaları çıkarmak ve bunu devamlı gündemde tutmaktı. Bazı yeni atılımları önlemek için akla hayale gelmeyen zorlama gündemler yaratıldı.  Mesela Kıbrıs satıldı yaveleriyle bir yıl boşa kürek çekildi.  Mason başkanlar milliyetçi yakıştırmalarla Bizlere alkışlatıldı. Aslında Kıbrıs az da olsa şahsiyet bulmaya başladı. Çözümsüzlük üzerine kurgulanmış zihniyet sanki her olumlu gelişmeyi tersinden okumaya mahkum. Yine bir yıla yakın mayınları temizlersin, satarsın sattırmam. Kat sayıyı değiştirirsin, olmaz değiştirtmem. Bunlar önce Yök’ün işi diye karar çıkar, sonra malum mahkeme kararı yine mahkemede şaşar.   Basında ve TV lerde emekli ve emeksiz bir sürü zevat genelde sabahlara kadar Havanda su döverler. Orağı biçen ile imecinin orağını saklayanlar karışır gider. Bunun böyle gidemeyeceğini muhalif, Muvafık herkes görüyor. Ancak Çözümde, yüksek ideallerde birleşemiyoruz. Çünkü dar partizanlık, nefis ve küçük hesaplardan kendimizi kurtaramıyoruz. Hep Ben diyor, bir türlü BİZ diyemiyoruz.

 

Bu çıkmazdan kurtulmak, bu oyunları bozmak için büyük düşünmek Lazım. Kararlı, cesur adımlar atmak gerekir. Örnek alacağımız  şanlı geçmişlerimiz var. Beyinlerimizin tutsaklığından kurtulmalı, hakka doğru emin adımlarla yürürken tüm engelleri yıkıp geçeceğimize inanmalıyız. Türkiye içindeki çeşitli soy ve inançtaki kesimleri Türkiye vatandaşlığı, Türkiyeli olma mensubiyeti içinde yoğurmalıyız. Özellikle İktidar ve Muhalefeti aynı ideale çağırıyoruz. Bugünün işini yarına bırakmayalım. Yarın çok geç olabilir. Öfkenin, sinirlerin çatıştığı yerde fikirler tatile çıkarmış. Gelin Şahsi hırs ve Kinden kurtulup Hakka doğru adım atmaya çalışalım. :Hedefimiz hep beraber Demokrat, İnsan haklarına saygılı TÜRKİYE olsun. Dayatmacı laik devlet değil, her grup ve inancın hak ve hukukunu koruyan Devlet olsun. Nefsimiz için, gruplar ve partimiz için dar çerçevede gösterdiğimiz şuursuzca  mücadeleyi hep birlikte Türkiye’miz için şuurlu, akıllı ve ferasetli bir şekilde verelim. Allah’ın yardımıyla zor olmadığını göreceğiz. Sayın Merhum Muhsin Başkanımızın dediği gibi bir saniye bile sonrasına muktedir olamadığımız fani dünya için bu hırs ve kin niye? Büyük bildiğimiz, Büyük(!) sandığımız kişileri bile putlaştırmadan sevelim. Onları ve tüm insanları Yaradan’dan ötürü sevelim. Ancak sevgimizi ve davranışımızı Yaradan’ın rızasına göre yapmamız gerektiğini unutmayalım.

 

Mevla Yardımcımız olsun!

 

İbrahim DÖNMEZ








Bu yazı 773 defa okundu.




yorumlayorum ekle




Yorumlar (17)
  • vatansever / 5 Eylül 2010 03:08

    bakan göz gören göz....

    hocam sana defalarca kez söylemekten dilimde tüy bitti desem yeridir. kendi ülkesinde camileri yıktırırken binlerce kilisenin açılması için bir taraflarını yırtan onuda geçtik, bu ülkede zinayı suç olmaktan çıkartan onuda geçtik , bop un eşbaşkanıyım diye abd ve israile yalakalıkta yarışıp ırakta 1 milyon insanın canına malına namusuna kastedenlere çanak tutan onuda geçtik, birzamanların en büyük milli görüşçüsü,batı karşıtı ve siyonizm düşmanı iken şimdilerin en kral abd ve ab dostu olan dahada açık konuşalım emirleride oradan alan, onuda geçtik medeniyetler arası diyalog deyip bas bas bağırarak hristiyan papazlarla yatıp kalkıp kanka olan,onuda geçtik ab insan hakları mahkemesi artık başörtüsü hakkında kararını vermiştir deyip başörtüsü olayını gündemimizden kaldlrıyoruz diyen ki bu olayın üstüne bir ergenekon olayı kadar gidemeyen ,vs vs vs vs ...bir siyasi yapıdaki zihniyetten mi bekliyorsun bu ülkede islamın yükselişini... eeee fareli köy de kavalcısından medet ummak zorunda kalmış. Doğru söylüyorsun hocam bakan göz değil gören göz olmak lazım. Gören gözünle şu olayları bir açıklada bakan göz olmaktan kurtulup duacı olalım sana.... bir yerde iki seçenek varsa biri doğru diğeri yanlıştır. Aklın ve gönlün aynı seçenekte buluşmuyorsa istikamette bir hata vardır. gönül penceresi güzeldir ama gören göz olmak için olaylara akıl penceresindende bakmak gerekir. bilmem anlatabildim mi?
  • dosdoğru / 19 Ağustos 2010 13:54

    hocam elinize veyüreğinize sağlık güzel bir yazı olmuş
  • İ.Dönmez / 19 Ağustos 2010 11:55

    Bakan değil, gören göz

    Evet her şeyi dış güçler yapıyor.Uzantısı hainleri görelim. Onbinlerce kızımızı inaçları gereği kendi öz yurdunda tirilyonlarca masrafla yad ellerde okumaya mecbur bırakan,İslam Aleminin Başkenti İstanbul Taksimine bir Cami bile yaptırtmayan ,411 vekille çıkarılan yasayı uygulattımayan Hain güç uzantılarını görelim. Başka din oluşumlarını değil, kendi İnanaçlarımız için ne yapabiliyoruz.İnançlarından koparılmıış kişi Türk olsa ne olur, kürt olsa ne yazar. Osmanlıyı kuran, yaşatan Türk'ü arıyoruz. Var mısınız , Hoca bile olamayan bu garip Var. Korkunç oyunlar elbette var.Görelim inşaallah. Dualarımız Ana Yurdumuzda İslamın yükselişi olsun.
  • vatansever / 19 Ağustos 2010 00:41

    size yakışmıyor.

    12 eylülde sadece siz sıkıntı çekmediniz sizin gibi niceleri sıkıntı çekti. Zaten bu sıralar bu söz moda oldu: O zamanı sizler görmediniz sıkıntıyı sizler yaşamadınız . Sn başbakan bile bu sözleri kullanır oldu. 12 eylülü yaşayıpta sıkıntı çekmeyen mi var bu ülkede. Bunu söylemeniz bile devlet geleneğine yapılan bir eleştiri ve devlete karşı hazımsızlığın bir ifadesidir. Bu ülkede 12 eylülü yaşayıp çok şeyini kaybedip hatta kendini kaybedip türklüğüne ve devletine küsmeyenler var. gerçek vatanseverler işte o insanlardır. Çünkü o insanlar şunun farkına varmışlardır. 12 eylülü bu ülke kendi yapmamış dış mihraklar tarafından yaptırılmıştır diye. Yapanlar da sadece maşa olmuşlardır. 12 eylülün karşılığını türkiyeli olmak çözebilecekse bu bizi dış mihraklardan kurtaracaksa siz yolunuza devam edin.Hatırlatmakta fayda var türkiyeli olma mantığını bu ülkeye demokrasi adı altında dayatan ab değilmidir, abd değil midir. bu mantıkla 12 eylülü yaptıranların maşası bugün kim olmaktadır? Düşünün taşının. Artı benim yazdığım yazılarda şahsınızın vatanseverliğini yargılayıcı tek bir kelime bulamazsınız sizde karşınızdakiler hakkında bulunma hakkına sahip değilsiniz. yapılan eleştiriler tamamen fikirsel bazdadır. Olayı başka yere de çekmeyiniz. Türkiyeli olma mantığı sözde kürt meselesini çözme mantığıyla ileri sürülmüş bir fikirdir. çünkü bu olay kendini kürt vatandaşlarımızın temsilcisi kabul eden 3-5 çapulcunun ortaya attığı bir fitnedir. Bunun dışında ben bu ülkede ne lazdan ne çerkezden ne acemden ne gürcüden böyle bir şikayet ve acınma duymadım. O zaman ne için kimin için türkiyeli olmaya çalışıyorsunuz. Sizde demokrasi yok sizde insanlık yok sizde hak yok sizde hürriyet yok deyip peygamberimize küfreden ırakta müslümanları katleden , mahkemelerinde baş örtüsüne yasak koyan (insan halları mhk.) ve bunuda bizim siyasilerimize söyleten, ülkelerinde minarelerimizi yasaklatırken .bizim ülkemizde din ve vicdan özgürlüğü adı altında kiliseleri fersah fersah restore eden buda yetmezmiş gibi buralarda ayinler yaptırtan ab ve abd için mi türkiyeli olalım? saygılarımla.
  • İ.Dönmez / 18 Ağustos 2010 16:41

    vatan severlere...

    Adını bile yazamayan vatan sevenler.Lafla peynir gemisi yürümez.Bir zamanlar vatan için kelle koltukca mücadele verirken 12 eylülde şahsımı ve icraatlarımızı isimsizlerdn biri "vatansever" diye şikayet etmişti.Onu anımsadım. Biz İslam-Türk olgusunun idealini taşımaya çalışıyoruz. Takıntımız falan yok.Olduğumuz gibi görünür,olduğumuz gibi oluruz.Bizi kimse papağan gibi duyduklarıyla, kelime oyunlarıyla saha dışına itemez. Zaten bu konuya açıklık getiren bir yazımı nedense yayımlamadılar. DEMEK Kİ tEK tip sansürlü yazılar isteniyor.Menfaate, ağalara kulluk bizim kitabımızda yazmaz.Biraz daha idrake ve düşünceye davet ediyor,Ramazan ayının nurlu bereketinin inananların üstüne olmasını diliyorum.
  • vatansever / 17 Ağustos 2010 17:33

    anlayamadınız sn dönmez.

    size artık hocam diyemeyeceğim sn dönmez.. Hoca geniş düşünebilen alim ve basiret sahibi insana denir zannımca. üzülerek söylüyorum takıntılısınız biraz yada seçenek 2 herşeyin farkındasınız ama görmek istemiyorsunuz bazı şeyleri. Üzülerek söylüyorum acizane kanaatım her iki seçenekte kötü bir durum sizin için. sizin gibi düşünmeyenler ırkçı ve faşist. Değerlendirmeleriniz hep bu yönde. Size yöneltilen sorulardan bi haber başınızı kuma gömmüş türklüğümüzü konuşmayalım türkiyeli olmayı konuşalım deyip duruyorsunuz. Böyle önemli ince bir konuda yazı yazıyorsanız size yöneltilen yorumları tavsiyeleri ve eleştirileri dikkate almalı değerlendirmeli ve ona göre cevap vermeniz gerekir.Kimse sizin fikrinizi değiştirmenizi beklemiyor ama bu size sizden olmayanlara ırkçı faşist deme hakkınıda vermez. Yıllardır böyle yaptıkta ne elde edebildik diyorsunuz....Hatırlatırım sn dönmez bu memlekette son on yılda oynanan oyunları ve çıkarılan fitneleri cumhuriyet tarihi boyunca görmedik...Artı bu konuda hiç yol katedemediğinizi düşünüyorsanız bu sizin izlediğiniz stratejinin eksikliğindende kaynaklanmış olabilir. İnancımıza göre hatasız kul olmaz değil mi? müslüman türkoğlu türküm varın siz türkiyeli olmaya devam edin. ama bu sizi bir yere götürmez iddia ediyorum sizlerden daha fazla kürt çerkez acem laz arkadaşım vardır. İşin ilginç yanı onlar bu durumdan sizler kadar rahatsız değiller ::))) Aksine beni ve devamında bu milleti bu şekilde tanıdılar ve sevdiler ve bizimle bir beraber oldular ve bu vatan bizim bizde türkoğlu türküz dediler. Onlar bizleri sizlerden daha iyi anladı ve sevdiler. BUndan gerisi kooocaman bir fitnedir sn dönmez . öyle ya allah korusun yarın bu memleket abd tarafından işgal edilirse ABD liyiz deriz çıkarız işin içnden diyorsun. sende haklısın:))))))
  • İ.Dönmez / 14 Temmuz 2010 20:37

    Yorumlarımız kısa kısa sürüp gideceğe benziyor. Genel Sekreterliğini yaptığım MÇP de Türk-İslam değil, İslam-Türk Sentezi fikri için mücadele verdik. Şimdilerdeİslamın
    İ'sini gören var mı? İnsan Yaradılış gayesine uygun yaşar.
    İslam Türk hala ülkümdür. Burada birleşmeğe Türkiyede
    yaşayan tüm vatandaşları çağıralım.Kimlerin gelmediğini
    zamanla göreceksiniz. Dağa taşa Ne Mutlu Türküm diye
    yazarak Türk Birliği kurulamadığını seksen yıldır görüyoruz.Çok şey bildiğimizi sanarak geliyoruz.Şimdiki
    Merkez Bankası Başkanına kadar sebatayist (dönme) olmayan bir Anadolu Müslüman Türkü buralara geldimi?
    Ancak yine de insanımızın şeceresine değil hal durumuna bakmalıyız. Yaptıklarımızın geleceğimizin teminatı olacağını bilelim.Kısır döngülerden,zihnimizin
    esaretinden kurtulalım.Durmadan Hak Yola devam...
  • Serhat / 11 Temmuz 2010 17:56

    Türk; Lazıyla,kürdüyle, çerkeziyle, gürcüsüyle bu milletin ortak adı, ortak kültürüdür. Türk kimliğini ön plana çıkarırsak kürtlerin sayısı artarmış, MHP nin genel sekreterliğini yapmış bir insandan böyle bir yakaşım nasıl çıkar anlayamıyorum. Anlayan varsa anlatsın.
  • serdar şahin / 11 Temmuz 2010 02:47

    Türk

    sayın ibrahim Dönmez bu millet bu coğrafya da 1000 yıldır göğsünü gere gere müslüman "Türk" kimliğini ifade etmekten hiç çekinmediği ve bundan beri de durmadığı halde bu durum ne kürdü, ne lazı, ne çerkezi, ne gürcüyü nede vs hiçbir etnisiteyi rahatsız etmediği halde ne oluyorda şu 8-10 senedir Türküm demek bölücülük sebebi oluyor. Kürtçülüğün alevlenmesinin sebebi oluyor. Çözüm olarak da kimlikten vazgeçip (türkiyelilik gibi)bölgesel bir tanımlamayla sahte bir birliktelik vesilesi uydurulmaya çalışılıyor. Sayın Dönmez sizi okumaya değil izane, idrake,.....davet ediyorum.
  • İ.Dönmez / 8 Temmuz 2010 11:45

    Ezberleri bozmak

    Türküm demekle kürtlerin sayısını artırdık.Doğuda bir kürt
    dört kadınla evli.onardan 40 çocuğu var.Mason ve büyük
    başlar hep batılarda doğum kontrolü yaptırdı.Türk doğma
    kimsenin elinde değil.Onları İslamın nurlu ışığında birleştirmek mümkündür.Zaten Osmanlı aynısını yapmış.
    Biz tahrik ve tuzaklara düşersek,şartlanmışlıktan kurtulamazsak gören gözümüz görmez olur.Dayatmalardanstotikadan kurtulmak kolay değil. Sn. Rahmetli Muhsin Başkan Hayatı boyunca Jakoben dayatmacılardan kurtulma mücadelesi vermiştir.Yakınları
    görmüş olmalı.Artık Türkiyede yaşayan Milletimiz kendi idaresini kurmaya yönelmiştir.Geçlerimizin ideal olarak
    gayretlerini sabırla ve objektif olarak sürdürmelerinibekler
    Hak yolda başarılar dilerim.
  • vatansever / 4 Temmuz 2010 00:22

    sn hocam;

    sn hocam tek yönlüsünüz açıklamalarınızda yetersiz ırkçı olan müslüman türküm demez en azından başına müslüman demez garip olan yorumları düzgün okumadan kitap okumayı tavsiye etmeniz. ayrıca kitap okuma tavsiyesini sadece yorumları geçiştirme amaçlı kullanmanızdır. bu yazdığınız yazıda bir siyasi partinin açılım denilen safsatasının siyasi ağzıdır. öyle olmasaydı yakından tanıdığım sn yazıcıoğluda bunu siyasi hayatı boyunca dile getirirdi. ama böyle olmamıştır. Sizi desteklemeyenleri ırkçılıkla suçlamak size yakışmayan bir konuşma tarzıdır. aksi halde yanlış yaptığınız söylemlerde size de başkaları tarafından bu tip yakıştırmalar yapma hakkı verirsiniz saygılarımla.
  • ...................HÜSEYİN BODUR............. / 1 Temmuz 2010 22:00

    .........AZ KALDI AZZZZZZZZZ.............

    Sayın hocam
    VATAN SEVER in yorumunu okudum. Vallahi altına imzamı atarım...kalemine sağlık.Bi millet varsa ve bu topraklarda yiyip,içip yaşıyorsa bu ülkenin vatandaşı olAKDAN GAYRİ BİR SECERİ YOKTUR, OLAMAZDA.....BİZ BU MİLLETE TÜRK MİLLETİ diyoruz, başka dünya ülkeleride öyle diyor, öyle anıyor.Ne yani yıllardır, asırlardır TÜRK kimliğimizle DEVLET olarak yaşayacağız şimdi iki kıcı kırığın isteği üzerine bu kimliğimizdenmi olacağız. Bende önçe TÜRKüm sonra LAZım. Ama TÜRKmilletinin bir parcası olmaktan ; n E DEDEM, NE NENEM, NE ANNEM, NE BABAM NEDE BİZ ONLARIN NESİLLERİ HİÇ RAHATSIZ OLMADIK, OLANLARINDA ......, ONLARA YARDIM VE YATAKLIK EDENLERİNDE, TÜRK lafını kullanmaktan imtina eden , çekinen art niyetlilerin kendilerinin değil, yedi ceddinin allah belasını versin, zaten bizde vereceğiz, az kaldı, azzzzzzzzzzzz........................
  • İ.Dönmez / 30 Haziran 2010 15:33

    Osmanlı Padişahları Türk unsurunu önde tuttu.Ancak Türk diye yaygara yapmadı.Padişahlar yabancıyla onları müslüman olduktan sonra evlendi. Dünyaya nizam verebilmenin çeşitli yollarından biriydi.Kitapları insanlar tavsiye eder. Bu tavsiyelerden okuyucu (varsa)okur.Bundan rahatsız olunmaz. Suriye gezimizde son padişahımızın mezarını önceki bir devler başkanımızın gezmek istemediğini ibret ve hayretle duyduğumuzu neden rahatsız olduğunu çözemediğimiz gibi.Bir süryani musevi bile olsa eliyle geri itmezdi sanırız. Bu nefret ve kinden Allah(CC) bizleri kurtarsın.Bunların ırkçılıktan kaynaklandığını söylemeye gerek yok.
  • vatansever / 26 Haziran 2010 14:44

    başaşağı...

    sn hocam. size yöneltilen sorulara açık ve net cevaplar vermenizi tavsiye ederim. siz kütüphane değilsiniz lütfen kitap tavsiyesinde bulunmayınız. aksi halde size 50 tane daha okumanız gereken kitap önerebilirim. yazınız bizi başaşağı gitmeye yönlendiriyor. bu ülkede yaşayıpta türküm demeyi müslüman türkoğlu türküm demeyi yanlış gösterme anlayışı bana gaflet göstergesinden başka bişey ifade etmiyor. ki osmanlının çatısı altında toplanan azınlık ve gayrimüslimler biz osmanlıyız dememiş biz türküz bizde bu vatanın evladıyız demişlerdir. Buda osmanlının gücünden adalet ve asaletinden kaynaklanmıştır. Ki bu insanların samimiyetinin derecesi osmanlı güçten düştüğü zaman ortaya çıkmış bundan sonrası hepimizce bilinen malum sonuçlar olmuştur. Şu an içinde bulunduğumuz durum göz önüne alındığında devletimizin hem kendi milletine hemde bizimle yaşayan diğer milletlere babalık yapamadığı aşikardır. Bu şartlar altında türkiyeliyim mantığı fitneden başka bir ibare taşımamaktadır. Sizin mantığınıza göre almanya daki bir türkte ben türküm yerine almanyalıyım ibaresini kullanmalıdır öylemi? Bu hiç bir zaman vatana devlete karşı bağlılığı sevgiyi ifade etmez. Türküm ama alman vatandaşıyım demek daha mantıklı va dürüst bir tabir gibi geliyor bana. Türk olupta ben türküm demekten daha gurur verici ,başka milletten olupta ben şuyum ve bu ülkenin vatandaşıyım ifadesinden daha dürüst bir yaklaşım yok gibi geliyor bana saygılarımla...
  • ...............HÜSEYİN BODUR............. / 14 Haziran 2010 18:29

    GEREK BÜROKRASİDE VE GEREKSE MİLLETVEKİLLERİMİZİN DOKUNULMAZLIKLARI KALKTIĞINDA ÜLKE BUNDAN DAHA İYİ YÖNETİLİR KANAATİNİ TAŞIYORUM, ELLERİNİZDEN ÖPÜYORUM.............

    SAYIN HOCAM ÖNÇELİKLE YAZINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM. Hep iyiliği, güzelliği isteyen , arzulayan, uyarmacı yorumlar yazıyorsunuz bunların bir çoğuna elbette katılıyorum.Osmanlıyı elbette inkar etmek kşimsenin ne hakına, nede haddinedir, ama o patişahların bir çokları varki bir kere dünyaya hakim olmalarına rağmen onca, türk ve müslüman kızlar varken genelde evliklleri hep gavur kızlarıyla yaparak türk kanının ve geninin karışıklığına sebebiyet vermişler, bilaherede saray oyunkları, taht kavgaları ve şaşalı yaşantılar yüzünden egemen oldukları topraklarda hakimiyetlerini tescil edemiyşlerinin bedelini şimdiki haritaya bizi sıkıştırarak verdirmi,şlerdi,r. Onuda kazanamıyacaktık şehit dedemin ATATÜRK ve silah arkadaşları olmasaydı burasıda elimizden gidecekti......BÜTÜN KÖTÜLÜKLERİN ANASI ŞİMDİDE BÖYLEDİR,BÖYLE DEVAM ETMEMESİ İÇİN ...HEMEN HİÇ BEKLEMEDEN BÜROKRASİDE DAHİL.......DOKUNULMAZLIKLARIN KALDIRILMASI LAZIMDIR....KENDİSİNDEN HESAP SORULAMAYAN YÖNETİÇİ MUTLAK HATALAR İŞLEYECEKTİR O İŞLEMESE, ONUN HABERİ OLMASA BİLE YANINDAKİLER İŞLEYECEKTİR, BUNUN İLACI BUDUR, YOKTUR BAŞKA İLACI DESEM ODA ABESLE İŞTİGALE GİRER O HALDE NEDİR İLACI.::ALLAHDAN KORKMAK, KULDAN UTANMAKTIR...İŞTE MAALESEF BUNLAR SÖYLEVLERDE VARDA İCRAATLARDA MAALESEF YOK BENİM İYİ NİYETLİ DEĞERLİ BÜYÜĞÜM YOKKKKKKKKKKK................................................
  • İbrahim Dönmez / 7 Haziran 2010 00:50

    Değerli dost, yazım biraz zor anlaşılacak sanıyorum. Daha dikkatli okunmalı,derinlemesine düşünebilmeliyiz. İttihat Terakkiyi, Osmanlının yıkılışını araştırmalıyız.Fitne nasıl ve nerelerden kaynaklanmış.Biz biraz tecrübemizle çok Türkçü geçinenlerin Türk bile olmadıklarını, çok islamcı geçinenlerin Müslüman olmadıklarını gördük.Türkün Türkten başka dostu yok diyerek çeyrek asır mücadele ettik.Herkesi düşman bellettiler.Esas düşmanlığı kendi kendimize yapmışız.Uzatmayalım, okunacak çok eser var ama bir tanesini(Raif Karadağın Muhteşem İmparatorluğu Yıkanlar)ı okumanızı tavsiye ediyor, sağlık ve başarılar diliyorum.
  • Serdar Şahin / 5 Haziran 2010 17:49

    Gerzeliyim

    Sayın hocam Gerzeliyim demek başka, Türküm demek başka şey. Birisi kimliği, diğeri bölgeyi ifade eder. İnsanın kimliği üzerinde elbette bölgeninde birtakım etkileri vardır ama kimlik binlerce yıllık bir birikimin ifade tarzıdır ve bölgeden bağımsızdır. Bu çerçevede hiç kimsenin kimliğini ifade ederken Gerzeliyim der gibi Türkiyeliyim deme hakkı yoktur. Bu bir oyun ve fitneden ibarettir. Bir milli kimliği olmayan insan ancak kendini böyle ifade edebilir. Bu oyuna gelmemeliyiz. Milletimizi bu anlamda ayıktırmaya çalışmak milli bilinci olan her Türk vatandaşının birinci vazifesidir.







Anket

12 Eylül'de yapılacak Halkoylamasında hangi oyu kullanacaksınız?

  • Evet diyeceğim
  • Hayır diyeceğim
  • Oy kullanmayacağım



   [ sonuçlar için tıklayın ]



floating kodu